یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
رمان روزنامه‌نگار مشهدی منتشر شد

خراسان‌رضوی- رمان «ناخن کشیدن روی صورت شفیع‌الدین» به قلم قاسم فتحی روزنامه‌نگار و نویسنده مشهدی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، «ناخن کشیدن روی صورت شفیع‌الدین» به عنوان نخستین اثر مستقل قاسم فتحی نویسنده، روزنامه‌نگار و از اهالی رسانه و فرهنگ استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد توسط نشر برج در ۱۱۶ صفحه و با قیمت ۱۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

فتحی تجربه ترجمه هم دارد و سال گذشته رمانِ نوجوانِ «سفر به سرزمین غریب» نوشته سونیا نِمر، نویسنده فلسطینی را از عربی به فارسی برگردانده بود.

وی پیش از این همچنین در کتاب‌های گروهی و همچنین روزنامه‌ها، نشریات و رسانه‌های مختلف نوشته بود اما «ناخن کشیدن روی صورت شفیع‌الدین» نخستین اثر تألیفی مستقل او به شمار می‌رود.

در پشت جلد کتاب این اثر آمده است: «خانواده مسعود در آخرین خانه مسکونی نزدیک حرم زندگی می کنند، در محاصره هتل های پرطبقه و چند ستاره، وسط اسکلت های فلزی پاساژهای در حال ساخت. خیلی ها چشمشان دنبال خانه آن هاست، که این یکی را هم بخرند و بکوبندش. اما ظاهراً خراب کردن این مِلک ساده نیست: به خاطر آن قبر وسط حیاط، به خاطر همان میتی که چهل سال پیش آن وسط چالش کرده اند. ولی حالا هم قبر پدربزرگِ مسعود و هم خودِ خانه به خاطر ساخت و سازها و حفاری ها شکاف خورده و رو به ویرانی است. شکاف خانه به دل روابط خانوادگی هم تسری پیدا کرده، گویی از این درزها رازهای مگو بیرون زده است. راز مگوی پدر خانواده، گریزش از عراق روزگار صدام و راز مهمان کم حرفی که ناگهان سروکله اش در مشهد و این خانه پیدا شده…»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها