پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
مجموعه غزل عزیزی منتشر شد

مجموعه شعر «از ما جز این ترانه نمی‌ماند» سروده محمد عزیزی و دربرگیرنده غزل‌های این شاعر توسط نشر روزگار منتشر شد. این غزل‌ها اغلب پیرامون مضامین عاطفی و فلسفی سروده شده‌اند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این مجموعه غزل چهارمین دفتر تازه منتشر شده عزیزی و در برگیرنده 93 قطعه غزل است که طی سال‌های 1354 تا 1384 سروده شده‌اند.

در ابتدای کتاب، عزیزی بخشی از «تمهیدات» عین‌القضات همدانی را آورده است. همچنین مقدمه‌ای بر این دفتر نوشته که در مطلبی با عنوان «اشاره‌یی ناگزیر» آمده است.

عزیزی در مقدمه‌اش با تاکید بر این که این دفتر نخستین غزل‌های او را در برمی‌گیرد، آورده است: «این غزل‌ها، غزل‌های سال‌های جوانی و میان‌سالگی من هستند. پس لابد خامی و بلندپروازی‌های آن سال‌های مرا هم در خود نهفته دارد.»

«مناجات»، «همسفر با آرزوها»، «صدای مرده»، «آیینه»، «باغ عاطفه‌ها»، «صدای نرم باران»، « لوت غم»، «نیلوفر»، «از تو باید»، «روح سرگشته»، «از پشت پرده» و «خواب خیالی» عنوان‌های برخی از شعرهای این دفتر هستند.

بخشی از غزل «رقص جان»:
«چون تو امان نمی‌دهی، خواب نمی‌برد مرا
در دل و جان نشسته‌ای، گشته‌ام از تو پر صدا/
گرم شود چو چشم من، بندد در به روی خلق
آیی و نرم در زنی هین که مشو ز من جدا»

محمد عزیزی متولد 1335 در جنوب خراسان، شاعر، نویسنده، مدیر مسوول نشریه «رودکی» و مدیر نشر روزگار است.

نخستین کتاب او «گوشت و زنگوله»(نشر گام/1354) نام دارد. در حوزه ادبیات نوجوان نیز در همین سال کتاب «می‌روم زنگوله بخرم» توسط نشر الهام از عزیزی به چاپ رسید.

«همراه آفتاب»(داستان بلند/شباهنگ/1358)، «سایه در خورشید»(شرح و گزیده آثار عطار نیشابوری/آفرینش/1373)، «صدای نرم باران»(مجموعه شعر/آفرینش/1375)، «آوازهای خاموش»(مجموعه داستان/آفرینش/1376)، «سفر صبح»(رمان/شاهد/1379)، «شانه‌های خاک»(رمان/شاهد/1380) و «سفیدخوانی»(مجموعه شعر/روزگار/1384) از جمله آثار منتشر شده عزیزی هستند.

مجموعه شعر «از ما جز این ترانه نمی‌ماند» در 216 صفحه، شمارگان 1650 نسخه و قیمت پنج هزار تومان توسط نشر روزگار منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط