شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۳
نمايشگاه ازبكستان وجهه خوبي از ما به نمايش گذاشت

حضور در نمايشگاه ازبكستان فرصتي بود تا امكانات مناسب صنعت چاپ كشور را معرفي و زمينه‌ مقدمات صادرات دستگاه‌هاي بسته‌بندي و محصولات چاپي به ازبكستان رافراهم كنيم.

رييس اتحاديه صادركنندگان صعنت چاپ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين مطلب افزود:‌ هر چند برگزاري نمايشگاه صنعت چاپ در ازبكستان با توفيقاتي همراه بود، اما عدم همكاري شركت هواپيمايي ايران اير در تحويل مرسوله‌هاي اتحاديه باعث شد با مشكلات زيادي در اين زمينه روبرو شويم.

رضا رضايي ادامه داد: براي حمل يك سري از بارها مانند غرفه‌هاي پيش‌ساخته با شركت ايران اير هماهنگي كرده بوديم، اما متاسفانه زماني كه به فرودگاه ازبكستان رسيديم متوجه شديم بسته‌هايي غيرضروري را بار زده‌اند و بسته‌هاي مورد نياز و ضروري را در انبار ايران جا گذاشته‌اند.

وي با اشاره به هزينه‌هاي سنگين اين سفر اظهار داشت: در مدت يك هفته‌اي كه گروه ايراني در ازبكستان حضور داشت، به علت در اختيار نداشتن تجهيزات اصلي با مشكلات زيادي روبه‌رو شديم، اما خوشبختانه توانستيم با در اختيار داشتن نمونه‌هاي چاپي، امكانات ايران در زمينه‌هاي مختلف چاپ را معرفي و زمينه‌ مقدمات صادرات دستگاه‌هاي بسته‌بندي و محصولات چاپي به ازبكستان را فراهم كنيم.

رضايي همچنين به اقدامات اين اتحاديه درباره شركت ايران اير اشاره كرد و گفت: نامه‌اي به اداره بازرسي اين كشور ارسال كرده‌ايم و در آن درباره ضررهايي كه اين كار به صنعت چاپ ايران زده است، توضيحاتي داده‌ايم،‌ اما متاسفانه تا به حال هيچ پاسخي از سوي اين سازمان دريافت نكرده‌ايم.

رييس اتحاديه صادركنندگان صعنت چاپ تاييد كرد: اين روزها تلاش دولتمردان و عموم مردم در بخش‌هاي خصوصي كشور اين است كه بتوانيم به نحو هر چه مطلوب‌تر محصولات ايراني را به جهانيان عرضه كنيم و راه را براي صادرات بخش‌هاي مختلف هموار سازيم، اما متاسفانه همكاري نكردن برخي از بخش‌ها باعث دلسردي بخش خصوصي مي‌شود. 

گفتني است: نمايشگاه صنايع چاپ و بسته‌بندي 14 تا 17 شهريور ماه سال جاري در ازبكستان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها