چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵
بررسي رويكرد جامع و محدود نسبت به دين در فصلنامه تربيت اسلامي

هشتمين شماره دو فصلنامه علمي – پژوهشي حوزه و دانشگاه با عنوان «تربيت اسلامي» به سردبيري محمدجعفر پاك‌سرشت از سوي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين شماره از دو فصلنامه علمي – پژوهشي «تربيت اسلامي» حوزه و دانشگاه به بررسي رويكرد جامع و محدود به دين و تاثير آن بر دانش تعليم و تربيت و سازواري‌ها و ناسازواري‌هاي تلقين در تربيت ديني مي‌پردازد.

اين شماره حاوي هفت مقاله از جمله «تاريخ حوزه علميه قم از تاسيس تا سده چهارم»، «بررسي فلسفه و قلمروي حجاب در اسلام و آثار تربيتي آن» ، «بررسي ارزشيابي برنامه درسي قرآن پايه چهارم ابتدايي» و «مقدمه‌اي بر مفروضات وجايگاه كشف و الهام در فرآيند يادگيري از ديدگاه عالمان اسلامي» است.

سيدرضا حسيني، علي‌قاسم‌پور دهاقاني، دكتر سيد ابراهيم جعفري، علي‌اكبر زهره كاشاني، مريم عظيميان، دكتر سعيد بهشتي، زهرا شعباني و سيد حسن هاشمي اردكاني، از جمله پديدآورندگان اين مقاله‌هايند.

در بخشي از نخستين مقاله اين اثر با عنوان «رويكرد جامع و محدود نسبت به دين» آمده است: «وقتي صحبت از جامعيت دين به ميان مي‌آيد، با ديدگاه‌هاي گوناگوني مواجه مي‌شويم كه هر يك به گونه‌اي به تفسير جامعيت اسلام مي‌پردازند. با اين حال نقطه مشترك تمام ديدگاه‌هاي جامع‌نگر درباره دين، فرا رفتن از رابطه شخصي ميان انسان و خداست. گروه اول؛ برداشتي‌ كه معتقدند تمام معارف و علوم در دين موجود است و گروه دوم؛ برداشتي كه معتقدند اصول و كليات در دين موجودات و تفريح فروع به عهده بشر است.»

خلاصه مقالات اين شماره در انتهاي اين اثر به زبان عربي با ترجمه محمدرضا شاه‌نظر آورده شده است.

هشتمين شماره دو فصلنامه حوزه و دانشگاه با عنوان «تربيت اسلامي» را انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در شمارگان 1500 نسخه، 190 صفحه و بهاي 15000 ريال به بازار منتشر كرده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط