سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۵
داود فتحعلي بيگي و انتشار دو نمايشنامه تازه از سياه بازي

نمايشنامه پهلوان كچل و اژدها و قصه باغ زالزالك از داود فتحعلي بيگي روانه بازار كتاب شد. وي در اين باره مي گويد:پهلوان كچل و اژدها و قصه باغ زالزالك دو نمايش سياه بازي هستند و چون اين گونه متن ها در تئاتر امروز ما كمتر يافت مي شود. تصميم گرفتم اين نمايشنامه‌ها را براي علاقه‌مندان منتشر كنم.

داود فتحعلي بيگي نويسنده، بازيگر، پژوهشگر و مدرس به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،گفت: پهلوان كچل و اژدها و قصه باغ زالزالك دو نمايش سياه بازي هستند و چون اين گونه متن ها معدود است، تصميم گرفتم اين نمايشنامه‌ها را براي علاقه‌مندان منتشر كنم. 

نويسنده" نمايش ممنوع" با اشاره به اینکه نمايشنامه پهلوان كچل و اژدها اجرا شده است، درباره خلاصه اين نمايش گفت: پهلواني به يك آبادي مي‌رود و مي‌بينيد اژدهايي جلوي آب را گرفته وگروهي از مردم قصد دارند دختری را جلوي اژدها بي‌اندازند،پهلوان و سياه با هم همراه مي‌شوند تا اژدها را از بين ببرند و اتفاق‌هايي كه بعد از اين تصميم مي‌افتد،متن اين نمايشنامه را تشكيل مي‌دهد. 

كارگردان" اين غرفه از بهشت" با اشاره به اینکه قصه باغ زالزالك را از يك قصه‌ تركي الهام گرفته و با پرداخت طنز و مفاهيم جديد اين نمايشنامه را نوشته، درباره قصه اين نمايش گفت: سياه،يك باغ زالزالك دارد كه سلطان مي‌خواهد باغ را از دست او در آورد،سياه نیز ادعا مي كند مي تواند براي سلطان تاجي بسازد كه دوست و دشمن خود را بشناسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها