دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۱
كتاب تاريخي «لهستان و ايران» رونمايي مي‌شود

كتاب تاريخي «لهستان و ايران» نوشته سفير لهستان در ايران عصر روز پنج‌شنبه در انتشارات كتابسرا رونمايي مي‌شود. در اين نشست كتاب «درخت گلابي» نوشته داريوش مهرجويي نيز رونمايي خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كتاب «لهستان و ايران» تاريخ روابط لهستان و ايران را روايت مي‌كند. اين كتاب تاريخي خاطرات سفير لهستان در ساليان گذشته است كه با ديدگاه تاريخي به كوشش سفارت لهستان در تهران گردآوري شده است.

كتاب «برگ‌هايي از روابط ايران و لهستان» با مجموعه‌اي از مقالات و ويراستاري فاضلي بيرجندي به مناسبت سالگرد برقراري رابطه بين دو كشور ايران و لهستان متنتشر شده است.

همچنين در اين نشست كتاب «درخت گلابي» فيلم‌نامه‌ داريوش مهرجويي كه بر اساس داستان «درخت گلابي» گلي ترقي تدوين شده، به همراه مصاحبه‌ تفصيلي با ترقي و آخرين ديدگاه‌هايش درباره‌ اين فيلم و با ارايه تعدادي از نقدها بر فيلم رونمايي مي‌شود. اين كتاب به قلم محمود فاضلي بيرجندي تنظيم و ويراستاري شده و از سوي انتشارات كتابسرا منتشر شده است.

فيلم نامه «درخت گلابي» اثر داريوش مهرجويي است. چاپ اين فيلم نامه، که با تصاويري از فيلم، نقد و بررسي‌هايي جامع از آن همراه است، مهرجويي را به درکي گسترده‌تر از اين اثر سينمايي مي‌رساند. گفت‌وگو با گلي ترقي که فيلم‌نامه درخت گلابي بر اساس قصه‌اي از او شکل گرفته، يکي ديگر از بخش‌هاي اين کتاب است.

رونمايي از دو كتاب «لهستان و ايران» و «درخت گلابي» عصر روز پنج‌شنبه 19 آذرماه ساعت 16 در نشر كتابسرا واقع در خيابان ولي‌ عصر (عج)، بالاتر از تقاطع عباس‌آباد، كوچه‌ دل‌افروز، شماره‌ 8 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط