چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۰
داوری سومین جایزه شعر قیصر هفته آینده آغاز می‌شود

دبیر دفتر شعر جوان از آغاز داوری مرحله نخست سومین دوره جایزه کتاب سال دفتر شعر جوان (قیصر امین‌پور) در هفته آینده و برپایی مراسم اختتامیه این دوره در 26 آبان مصادف با سالروز درگذشت قیصر امین‌پور در خانه هنرمندان خبر داد.

محمدرضا عبدالملکیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره سومين دوره جايزه كتاب سال دفتر شعر جوان (جايزه قيصر امين‌پور) گفت: تاکنون نزدیک به 130 عنوان مجموعه شعر به دبیرخانه سومین جایزه قیصر امین‌پور رسیده است. پس از اتمام داوری مرحله نخست حدود 20 تا 30 اثر به مرحله نهایی راه خواهد یافت. نتایج داوری مرحله دوم و اعلام برگزیدگان دو هفته پس از آن اعلام خواهد شد.

وی تعداد برگزیدگان نهایی را وابسته به نظر داوران این دوره از جایزه کتاب سال دانست و ادامه داد: اسامی داوران پس از اتمام داوری‌ها اعلام خواهد شد؛ چراکه اعلام اسامی و کانون توجه قرار گرفتن این افراد از سوی رسانه‌ها به کاهش تمرکز داوران در داوری می‌انجامد. مشکل اساسی جشنواره‌های کتاب در کشور ما ضعف داوری است؛ گویا ارزش کتاب وابسته به رتبه و مقام دارد. با این کار ما سعی در قوی‌تر کردن داوری‌ها داریم.

پیش‌تر عبدالملکیان از برگزار شدن جایزه كتاب سال دفتر شعر جوان كه امسال سومين دوره آن با عنوان «جايزه قيصر امين‌پور» همزمان با هفته كتاب در آبان برگزار مي‌شود به صورت سالانه خبر داده بود. دو دوره قبلي «جايزه كتاب سال شعر جوان» به صورت دو سالانه برگزار شده بود.

اين جايزه به شاعران جواني اختصاص دارد كه حداكثر 30 سال سن دارند و همچنين در سال گذشته مجموعه شعري منتشر كرده باشند.

دبير دفتر شعر جوان با تاكيد بر عمر فعاليت دفتر شعر جوان كه بيش از 20 سال است اساسي‌ترين هدف اين دفتر را شناسايي استعدادها و ارتقای سطح شعري شاعران جوان دانست. به باور او شعر جوان زير‌بناي شعر و آينده شعر كشور است.

دفتر شعر جوان در راستاي اهداف و سلسله برنامه‌هاي خود اقدام به برگزاري جايزه كتاب سال دفتر شعر جوان كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط