جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
«تولد در سرزمین مارادونا» روانه بازار شد

زندگی‌نامه داستانی سهیل اسعد را در کتاب «تولد در سرزمین مارادونا» بخوانید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تولد در سرزمین مارادونا» به قلم مهری‌السادات معرک‌نژاد از نشر عهدمانا منتشر شد. این کتاب درباره مبلغ مشهور دینی سهیل اسعد است که از آرژانتین شروع شده تا لبنان و بعدها ایران ادامه پیدا کرده است. اسم این کتاب شاید ما را به یاد فوتبال و فوتبالیست‌ها بیندازد، اما در واقع این کتاب خاطرات یک هنرپیشه تئاتر است که در آرژانتین متولد شده و چیزی درباره اسلام نمی‌داند و چندان در قید و بند دین و احکام دینی نبوده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «فوتبال توی آرژانتین یک فرهنگ است، یک فرهنگ جدانشدنی. هر پسربچه‌ای که توی این کشور به‌دنیا می‌آید همه برایش آرزوی مارادونا شدن دارند. آن‌قدر فوتبال مهم است که در هر محله‌ای یک استادیوم بزرگ و کامل فوتبال هست. ساعت ۵ به بعد که بچه‌ها از مدرسه می‌آیند و استراحت می‌کنند، شهر یک‌دست می‌شود زمین فوتبال. اما من از همان ۱۰ _ ۱۲ سالگی علاقه‌ای به فوتبال نداشتم. عصرها بعد از مدرسه می‌رفتم درِ مغازۀ پدرم و بعد از ۲ _ ۳ ساعت، راهی باشگاه جودو می‌شدم؛ باشگاهی که ۱۰۰ متریِ مغازه بود…»

کتاب «تولد در سرزمین مارادونا» به قلم مهری سادات معرک‌نژاد در ۱۶۰ صفحه رقعی به همت نشر عهدمانا با قیمت ۱۲۸ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها