جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
تصویری جامع از دیروز، امروز و فردای سیاست‌های آفریقایی رژیم صهیونیستی

کتاب « اسرائیل در آفریقا» دربردارنده تحلیل ابعاد و اهداف حضور و نفوذ اسرائیل در آفریقا است. اسرائیل از طریق سیاست‌ها و راهبردهایی در ابعاد گوناگون (سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی) درصدد جذب هم‌پیمانان جدیدی در نقاط مختلف جهان و از جمله در کشورهای قاره آفریقا است و بر این ‌اساس، اتحادیه ‌آفریقا نیز اسرائیل را به‌عنوان عضو ناظر پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اسرائیل در آفریقا» تالیف یوتام گیدرون با ترجمه گروهی از مترجمان از سوی انتشارات ایران راهی بازار کتاب شد.

کتاب «اسرائیل در آفریقا» دربردارنده تحلیل ابعاد و اهداف حضور و نفوذ اسرائیل در آفریقا است. اسرائیل از طریق سیاست‌ها و راهبردهایی در ابعاد گوناگون (سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی) درصدد جذب هم‌پیمانان جدیدی در نقاط مختلف جهان و از جمله در کشورهای قاره آفریقا است و بر این اساس، اتحادیه آفریقا نیز اسرائیل را به‌عنوان عضو ناظر پذیرفته است.

این در حالی است که موسسه فرهنگی انتشاراتی ایران به تازگی کتابی با عنوان «اسرائیل در آفریقا» را منتشر کرده که با استفاده از روش توصیفی‌تحلیلی، پاسخی برای این پرسش است که ابعاد و اهداف حضور اسرائیل در آفریقا کدامند؟

آنطور که در این کتاب آمده اسرائیلی‌ها سال ۲۰۱۶ دوباره شعار «اسرائیل به آفریقا باز خواهد گشت و آفریقا به اسرائیل باز می‌گردد» را در کنسرت سر دادند و تکرار این شعار نشان از آن داشت که تل‌آویو علی‌الخصوص در سال‌های اخیر اهتمام خاصی به حضور اقتصادی و سیاسی و بعضاً نظامی در قاره آفریقا داشته و دارد.

یوتام گیدرون، نویسنده کتاب دکترای مطالعات آفریقا از دانشگاه آکسفورد دارد و در این کتاب به بررسی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای آفریقایی می‌پردازد و علاوه بر بررسی تاریخی روابط اسرائیل آفریقا، عوامل تأثیرگذار بر این روابط و و ذهنیت رهبران دخیل در آن و همچنین سازمان‌های دولتی و غیردولتی که مسیر توسعه روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای آفریقایی را فراهم ساخته‌اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

به‌گفته مترجمان کتاب، شاید یکی از جذاب‌ترین نکات کتاب، حضور اوانجلیست‌ها در آفریقا و نقش آنان در توسعه روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای آفریقایی باشد. گیدرون در این کتاب و به‌واسطه حضورش در رژیم صهیونیستی و ارتباط با مقامات صهیونیستی و همچنین حضور میدانی در بسیاری از کشورهای آفریقایی، اطلاعات دست اولی از موضوع ارائه می‌دهد که در بسیاری از منابع پیشین، مورد غفلت واقع شده است.

او در این کتاب از موضوع توجه مجدد اسرائیل به آفریقا شروع می‌کند و پس از شرحی مفصل درباره ماجراجویی‌های اسرائیل در آفریقا در فصل پایانی به آینده اسرائیل در آفریقا و تحلیل این نقش و آینده می‌پردازد و تصویری جامع از دیروز، امروز و فردای سیاست‌های آفریقایی رژیم صهیونیستی به دست می‌دهد.

کتاب «اسرائیل در آفریقا» تالیف یوتام گیدرون با ترجمه گروهی از مترجمان در ۲۶۰ صفحه و بهای ۱۱۰ هزار تومان از سوی انتشارات ایران راهی بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها