چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
سومین داستان کارآگاه وارویک در بازار کتاب ایران

جفری هاوارد آرچر در سومین قسمت از زندگی کارآگاه ویلیام وارویک به نام «چشم‌پوشی» بار دیگر مهارت خود را در هنر داستان‌سرایی به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جفری هاوارد آرچر نویسنده و سیاست‌مدار سابق انگلیسی است. وی پیش از پرداختن به کار ادبی، حد فاصل سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ عضو پارلمان بریتانیا بود.

کتاب «بی‌دردسر» اولین جلد و «پنهان در ملا عام» دومین جلد از مجموعه کارآگاه ویلیام وارویک نوشته جفری هاوارد پیش از این منتشر شده بودند و اخیراً سومین کتاب این مجموعه به نام «چشم‌پوشی» عرضه شده است. در جریان نبرد کپنهاگ در سال ۱۸۰۱، فرمانده ناو سرفرماندهی به لرد نلسون اشاره کرد که باید حمله به ناوگان دانمارکی را متوقف و عقب‌نشینی کند. نلسون تلسکوپ را روی چشم کور خود گذاشت و گفت: من هیچ علامتی نمی‌بینم. او با تخطی از دستور فرمانده به حمله ادامه داد و در نبرد پیروز شد. این رویداد به نام چشم‌پوشی مشهور شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانید: «دادگاه سلطنتی به شما گفته که خانه موکل من مملو از تجهیزات الکترونیکی گران‌قیمت و کالاهای لوکس بوده، به نظرتان عجیب نیست که یکی از این موارد به عنوان شواهد و مدارک ارائه نشده؟ به ما گفته‌اند که دلیلش این بوده که همه آن وسایل توسط یکی از افسران اسکاتلندیارد، پاسبان پلیس بیلی، قبل از اینکه پلیس بتواند بازرسی از محل را انجام دهد نابود شده و ممکن است بپرسید وقتی آپارتمان موکلم را زیرورو کردید چه چیزی پیدا شد؟ مکث کرد بعد ادامه داد: یک جاکاغذی نقره‌پوش، چند ساعت و یک جگوار قسطی.»

نشر کامک اخیراً این کتاب را با ترجمه فروزان صاعدی در ۳۶۶ صفحه و با بهای ۲۹۹ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها