چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
فرآیند تفکر ناب اسلامی ایرانی در فضای آموزشی کانون قرار گیرد

خوزستان - معاون مدیریت توسعه و منابع کانون پرورش فکری کودکان گفت: برای پرورش کودکان و نوجوانان باید فرآیند تفکر ناب اسلامی ایرانی در فضای آموزشی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، امین کمالوندی ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: ۱۱۰۰ مرکز کانون در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ۶۲ مرکز در خوزستان است و ۵۴ مرکز فعال هستند.

وی افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا سن ۱۷ سالگی آموزش سیستماتیک را ارائه می‌دهیم و سرسبزی کانون از وجود مربیان خوش ذوقی است، که تلاش می‌کنند یک زیست مومنانه و اجتماعی به کودکان در کانون پرورش دهند.

کمالوندی گفت: برای پرورش کودکان و نوجوانان باید فرآیند تفکر ناب اسلامی ایرانی در فضای آموزشی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رباط نداریم بلکه موجودات عاشقی هستند که با اشکال مختلف برای کودکان و نوجوانان این سرزمین با ابزار هنر نقش آفرینی می‌کنند.

همچنین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز در این مراسم گفت: سخن از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن از پرورش فکر و عقلانیت است و در فلسفه دونوع عقل نظری و عملی وجود دارد.

حجت‌الاسلام جوانمرد زاده اظهار کرد: پرورش فکر هم به عقل عملی و هم عقل نظری ارتباط دارد و وقتی چگونه استدلال کردن را به کودک و نوجوان آموزش دهیم در حوزه عقل عملی است. و تعقل نظری در حوزه شناخت بدی‌ها و خوبی‌ها به کودکان است.

فرآیند تفکر ناب اسلامی ایرانی در فضای آموزشی کانون قرار گیرد

وی افزود: باید کتاب سرلوحه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گیرد، همانطور که مقام معظم رهبری سخنان ارزشمند و مفصلی پیرامون کتاب خوب دارند و باید کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف به ویژه تاریخ دفاع مقدس با روش‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان روایت شود.

حجت‌الاسلام جوانمرد زاده اضافه کرد: کانون پرورش فکری باید کودکان را به مباحث معنوی و عبادی سوق دهد و پرورش کودک در دوران کودکی همانند منبت‌کاری در چوب و سنگ ماندگار است.

همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز در ادامه مراسم ضمن قدردانی از زحمات آل کرد سرپرست اسبق کانون پرورش فکری گفت: پایه‌های تمدنی کشور به خدمات کودکان و نوجوانان در آینده کشور گره خورده است.

داریوش آقاسی با بیان اینکه باید درکنار آموزش مهارت‌ها و پرورش استعدادیابی، ایمان به خدا را تقویت کنیم، عنوان کرد: رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که همسوی شناخت توانایی‌های کودکان و آموزش ابزار هنر، ایمان به خدا را در کانون تقویت کنند.

وی افزود: امروز در جهان تربیت نسل آینده با زبان هنر است و اگر ما از این ابزار درست استفاده کنیم در ایمان هم موفق خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها