یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
جشنواره «سبکبالان مصلح» تا ۱۲ بهمن ادامه دارد/ پذیرش اثر در ۹ بخش

همدان - معاون حل اختلاف دادگستری استان همدان با بیان اینکه ارسال آثار به جشنواره «سبکبالان مصلح» تا ۱۲ بهمن ادامه دارد، گفت: ارسال آثار در ۹ بخش از جمله متون ادبی و کتاب پذیرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سید هادی مصطفوی ظهر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه سه رویداد مهم در سطح استان از دی ماه آغاز شده و تا بهمن‌ماه ادامه دارد اظهار کرد: از ۱۳ دی مقارن با شهادت سردار سلیمانی با مشارکت نیروهای انتظامی جشنواره «سبکبالان مصلح» آغاز شده و تا ۱۲ بهمن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه علت برگزاری این جشنواره نقش نیروهای انتظامی در فرهنگ صلح و سازش بوده است، گفت: می‌توان با ارتقای فرهنگ مصالحه از ظرفیت دینی و مذهبی و ریش‌سفیدان نیز بهره برد.

معاون قضایی دادگستری همدان عنوان کرد: محورهای جشنواره شامل نقش نظامیان در توسعه فرهنگ مصالحه، بررسی پیشگیری از وقوع جرم از طریق نظامیان مصلح، شیوه‌های جایگزین رسیدگی قضایی در سازمان قضایی نیروهای مسلح، نقش خانواده نظامیان در تبیین و توسعه فرهنگ مصالحه و آسیب‌شناسی جرایم و تخلفات در حوزه نیروهای مسلح است.

وی اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند در بخش‌های مختلف عکس نوشته، اینفوگرافی، پوستر، متن ادبی، کتاب، مقاله، فیلم کوتاه، مستند و نماهنگ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مصطفوی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره وکلای مصلح از ۲۰ دی ماه آغاز شده و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه دارد، افزود: وکلا نیز نقش مهمی در صلح و سازش دارند و به دنبال این هستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه با همکاری مرکز وکلا و کانون وکلا جشنواره وکلا برگزار می‌شود که اختتامیه این جشنواره هفتم اسفند خواهد بود، عنوان کرد: در راستای جذب داوران حرفه‌ای در کشور نیز جشنواره‌ای برگزار خواهیم کرد که تاکنون در استان هفت نفر ابلاغ داور حرفه‌ای گرفتند و به دنبال این هستیم با برگزاری جشنواره‌ای تعداد داوران را افزایش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت ستاد صبر در کشور افزود: در این راستا پویش‌هایی با عنوان به حرمت امام رئوف می‌بخشم، به عشق سردار سلیمانی می‌بخشم، به عشق حضرت زهرا (س) می‌بخشم و… از ابتدای سال برگزار و پرونده‌هایی منجر به سازش شده است.

معاون قضایی دادگستری همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در مجموع پویش‌ها، ۱۴ فقره پرونده قتل به مرحله بخشش رسیده است، افزود: در این مدت ۳۳۳ پرونده خانوادگی به مصالحه رسیده و ۱۱۹ میلیارد ریال نیز ارزش پرونده‌هایی بوده که به مصالحه منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۹۱۳ مورد کل پرونده‌هایی بوده که در ایام فاطمیه به مصالحه رسیده، خاطرنشان کرد: در طرح به حرمت شهید سلیمانی می‌بخشم که به مدت یک هفته برگزار شد، از ۱۶۸ فقره پرونده تا یک میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان به صلح رسید.

مصطفوی با تاکید بر اینکه ۲۵۰ نفر از شخصیت‌های استان ابلاغ دارند که ۱۰۰ نفر امسال ابلاغ گرفتند، افزود: امسال خوشبختانه دو رتبه کشوری کسب کردیم که یکی در حوزه رسانه بوده و واحد روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استان در حوزه انتشار اخبار پویش امام رئوف برتر شناخته و در مشهد تقدیر شد.

وی با بیان اینکه نخستین صلح‌یاران سلامت این هفته راه‌اندازی می‌شود که پزشکان و پرستاران در این طرح شرکت کردند، گفت: خیلی از پرونده‌ها نظیر تصادفات رانندگی قابل حل است و نیاز به پرونده‌سازی نیست و طرفین با یک عذرخواهی ساده می‌توانند مانع تشکیل پرونده شوند.

معاون حل اختلاف دادگستری استان همدان با بیان اینکه طرح شمیم رضوی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود که خوشبختانه این طرح در امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد، افزود: در این راستا از مجموع یک‌هزار و ۵۳۸ فقره پرونده، ۴۰۰ پرونده خانواده منجر به مصالحه شده است.

مصطفوی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۸۳ صلح‌یار در استان یادآور شد: استان همدان بالاترین صلح‌یار را در کشور دارد اما کسانی که فقط خود ابلاغ دارند، ۲۵۰ نفر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها