دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
معرفی بهترین کتاب‌های تکنولوژی در سال ۲۰۲۳

با پایان سال ۲۰۲۳ و شروع سال میلادی جدید، بد نیست نگاهی به برترین کتاب‌های منتشر شده در حوزه تکنولوژی بیاندازیم. و به همین دلیل عناوین ارزشمند زیادی در مورد این فناوری انقلابی نوشته شد. در این مقاله قصد داریم به ۶ کتاب برتر سال در حوزه فناوری بپردازیم که اکثر آن‌ها در مورد هوش مصنوعی، ترند اصلی تکنولوژی در سال ۲۰۲۳ میلادی نوشته شده‌اند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ با پایان سال ۲۰۲۳ و شروع سال میلادی جدید، بد نیست نگاهی به برترین کتاب‌های منتشر شده در حوزه تکنولوژی بیاندازیم. در سالی که گذشت هوش مصنوعی و امیدها و نگرانی‌های ناشی از آن در صدر اخبار تکنولوژی قرار گرفته بود و به همین دلیل عناوین ارزشمند زیادی در مورد این فناوری انقلابی نوشته شد. در این مقاله قصد داریم به ۶ کتاب برتر سال در حوزه فناوری بپردازیم که اکثر آن‌ها در مورد هوش مصنوعی، ترند اصلی تکنولوژی در سال ۲۰۲۳ میلادی نوشته شده‌اند.

کتاب «دیوانه (The Maniac)» اثر بنجامین لاباتوت

این اثر تخیلی مبتنی بر واقعیت، داستانی خیره‌کننده از «جانی فون نویمان»، نابغه ریاضی مجارستانی‌تبار است که به اختراع بمب اتمی و مفهوم‌سازی هوش مصنوعی کمک کرد. این رمان که به صورت داستانی تخیلی از گفته‌های دوستان و خانواده فون نویمان روایت می‌شود، بسیار جذاب و به همان میزان نگران‌کننده است.

کتاب «دنیاهایی که می‌بینم (The Worlds I See)» اثر فی-فی لی

نویسنده در این اثر خواندنی، شرح می دهد که چگونه یک مهاجر چینی فقیر در ایالات متحده به عنوان یکی از محققان برجسته هوش مصنوعی جهان ظاهر شد. او همچنین بینش‌های هوشمندانه زیادی را در مورد انقلاب هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

معرفی بهترین کتاب‌های تکنولوژی در سال ۲۰۲۳

کتاب «موج آینده (The Coming Wave)» اثر مصطفی سلیمان و مایکل باسکار

این کتاب مرجع خوبی برای شناخت و آشنایی با هوش مصنوعی است. اگرچه در بخش‌هایی بیش از حد به موضوعات پرداخته شده، اما The Coming Wave گزارشی جامع از آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی و زیست‌شناسی مصنوعی است. مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران شرکت DeepMind، در این کتاب نظرات خود را در مورد اینکه چگونه جوامع بهتر می‌توانند برای این تحول بزرگ آماده شوند ارائه می‌دهد.

کتاب «چهره شما متعلق به ماست (Your Face Belongs to Us)» اثر کشمیر هیل

یک خبرنگار نیویورک تایمز درباره استارت‌آپ مخفی Clearview AI تحقیق می‌کند که فناوری تشخیص چهره خود را به پلیس می‌فروشد. این فناوری می‌تواند به حل جرایم کمک کند، اما حریم خصوصی را نیز از بین می‌برد و می‌تواند تبعیض علیه افراد را تقویت کند. در تمرکز بر دوگانگی مبهم فناوری، این تمثیلی برای زمانه ماست.

کتاب «قدرت و پیشرفت (Power and Progress)» اثر دارون اچم اوغلو و سایمون جانسون

دو اقتصاددان MIT به بررسی این موضوع می‌پردازند که چگونه فناوری از نظر تاریخی زندگی‌ها را بهبود بخشیده و باعث رونق فوق‌العاده شده است، اما از سویی دیگر منجر به اختلال و نابرابری اجتماعی شده است. نویسندگان در این کتاب ایده‌های مثبتی ارائه می‌دهند تا جوامع بتوانند مزایای فناوری‌های جدید را به نفع همه افراد به کار گیرند.

«ایلان ماسک (Elon Musk)» اثر والتر ایزاکسون

این کتاب بیوگرافی در مورد ایلان ماسک، کارآفرین مشهور و ثروتمندترین فرد حال حاضر جهان نوشته شده و موضوعات سرگرم‌کننده‌ای در مورد این شخصیت جنجالی مطرح می‌کند. البته کتاب توضیحات زیادی در مورد اینکه ماسک چگونه صنایع خودروسازی و فضایی را متحول کرد، ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها