شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
کتابخانه مکان خوبی برای تعمیق باورهای دینی است/ ضرورت مطالعه زندگی‌نامه شهید سلیمانی در هفته بصیرت

همدان- فرماندار فامنین گفت: کتابخانه محل خوبی برای تعمیق باورهای دینی در جامعه بوده و ضرورت دارد از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فامنین، سید روح‌الله حسینی ظهر شنبه در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین افزود: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان پرخیر و برکت بود و اگر مصوبات سفر وزیر در شهرستان اجرایی شود شاهد توسعه زیرساخت‌های فرهنگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از این زیرساخت‌ها کتابخانه‌های شهرستان است که در کنار سایر موارد به بالا بردن میزان و مساحت زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان کمک می‌کند.

فرماندار فامنین خاطرنشان کرد: وضعیت شهرستان فامنین در زمینه زیرساخت فرهنگی مناسب نیست البته با رویکرد مثبت استاندار در زمینه افزایش زیرساخت‌ها این نقص در دولت سیزدهم برطرف می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در مسیر توسعه زیرساخت کتابخانه‌ها خیرین بسیار مؤثر هستند و لازم است به عنوان اولویت به این موضوع نگاه شود.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌ها باید مرجع و ملجأ جوانان باشند و این عدالت اجتماعی در برخورداری از امکانات فرهنگی باید رعایت شود.

فرماندار فامنین اظهار کرد: نقش مدیران برای ترغیب حضور جوانان در کتابخانه‌ها بسیار تأثیرگذار است چرا که در کتابخانه‌ها و در فضای امن، آرام و روحانی و معنوی انسان می‌تواند کسب علم و دانش و تقوا کند.

حسینی بیان کرد: کتابخانه محل خوبی برای تعمیق باورهای دینی در جامعه است و ضرورت دارد از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنیم.

وی با یادآوری فرارویی هفته بصیرت و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و وفات حضرت ام‌البنین گفت: فرهنگ و باور غنی و از خودگذشتگی مادران شهدا مثال زدنی است.

فرماندار فامنین بر استفاده از فرصت‌های پیش رو تاکید کرد و گفت: در هفته بصیرت در زمینه مطالعه زندگی‌نامه شهید سلیمانی، عمار انقلاب، آیت الله مصباح و شهید آشتیانی اقدام شود.

اهدای ۶۲۵ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی فامنین

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین نیز در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از همکاری ادارات شهرستان در اجرای برنامه‌های هفته کتاب، گفت: در هفته کتاب امسال دو هزار و ۲۷۰ جلد کتاب امانت داده شده و همچنین ۴۱۵ نفر عضو جدید در کتابخانه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و ۸۹ برنامه مختلف در هفته کتاب در سطح شهرستان برگزار شده است.

روح‌الله رسولی افزود: تعداد کتاب اهدایی در سال جاری و در هفته کتاب و کتابخوانی ۶۲۵ جلد بوده است.

وی به نیازمندی‌های کتابخانه‌های شهرستان اشاره کرد و گفت خرید خودرو و تجهیز کتابخانه سیار روستایی، ساخت کتابخانه فدک، کتابخانه دانش، کتابخانه آیت‌الله محقق، تکمیل کتابخانه روستای نگارخاتون، ساخت کتابخانه استاندارد در شهر فامنین از اولویت‌های نیازهای شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها