شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کتاب «نظریه دولت» به چاپ هفدهم رسید

چاپ هفدهم کتاب «نظریه دولت» نوشته اندرو وینسنت از سوی نشر نی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نظریه دولت» مروری بر برخی مسائل و نظریه‌های کلیدی دولت ارائه می‌کند و آن‌ها را به شکلی ساختاریافته و نظام‌مند ارائه می‌کند و از این طریق می‌خواهد ایده‌ها و ارزش دولت را برای دانشجویان سیاست قابل‌درک‌تر کند.

بحث مقدماتی در مورد ماهیت دولت با فصول اختصاص‌یافته به نظریه‌های خاص دنبال می‌شود؛ مطلق گرا، قانون اساسی، اخلاقی، طبقاتی و کثرت گرا، با هدف تحلیل، تبیین و نقد هر یک. در نهایت، به این سوال می‌پردازد که «آیا نظریه دولت ضروری است؟».

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «دولت پدیده‌ای نیست که در نگاه اول به‌خوبی شناخته شود؛ به‌رغم ملموس‌بودنش (که وقتی بخواهیم مثلاً از پرداخت مالیات خودداری کنیم یا بدون گذرنامه کشور را ترک کنیم کاملاً آن را احساس خواهیم کرد) باز هم نمی‌توان به سهولت روی آن انگشت گذاشت زیرا اندیشه یا مجموعه‌ای از مفاهیم، ارزش‌ها و اندیشه‌هایی درخصوص زندگی اجتماعی است. دولت نه نهادی منفعل و بی‌طرف است که بتوان آن را نادیده گرفت و نه حاصل تصادف صرف و ساده است. از آن‌جا که نظریه‌های دولت اغلب هم شکل آن و هم نگرش‌های ما را درباره‌ی آن تعیین می‌کنند، فهم نظریه‌های اساسی دولت باید بخشی از هرگونه آموزش سیاسی را تشکیل دهد».

کتاب «نظریه‌های دولت» نوشته اندرو وینسنت، توسط حسین بشیریه ترجمه شده و انتشارات نی چاپ هفدهم آن را در ۳۵۲ صفحه و به قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط