سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
رمان «برای آزادی ۱» منتشر شد

قزوین- رمان «برای آزادی ۱» به قلم علی‌رضا سکاکی با موضوع حوادث، اتفاقات و رخدادهای خیابانی متعلق به شهریور سال گذشته، توسط نشر نوید فتح مشهد با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، رمان «برای آزادی ۱» به قلم علی رضا سکاکی نویسنده جوان قزوینی در ژانر رمان‌های جاسوسی و امنیتی در ۳۰۵ صفحه منتشر و به بازار کتاب ارائه شد.

به گفته سکاکی، داستان «برای آزادی ۱» مربوط به اغتشاشات خیابانی سال گذشته است. داستان این کتاب از یک جلسه تحلیلی شروع می‌شود و وقایعی که دست کم شش ماه قبل از شعله‌ور شدن اغتشاشات سازمان یافته خیابانی رخ داده را بررسی می‌کند. اتفاقاتی که هر یک خبر از رخ دادن چنین اتفاقی را می‌داد.

پشت جلد این کتاب به برش کوتاهی از داستان می‌پردازد: «جوان با خون‌های سرازیر شده به روی پیشانی‌اش به جمعیت حاضر نگاه می‌کند. یک نفر او را کشان کشان به سمت بوته‌های همیشه بهار پارک می‌کشاند و دیگری با ضربه ناگهانی آجر به فرق سرش می‌کوبد. خودم را جلو می‌کشم تا بتوانم از او فیلم بگیرم. مزد تمام فعالیت‌های ما به همین فیلمی بستگی دارد که باید برایشان ارسال کنم.

پسرهای جوان با دیدن من مشتاق‌تر می‌شوند و بی‌رحمانه‌تر به سر و صورتش می‌کوبند و مدام فحش‌های ناموسی می‌دهند. یک نفر خودش را در میان جمعیت جلو می‌کشد و به پیراهنش چنگ می‌اندازد و همان طور که بلند بلند فحاشی می‌کند، پیراهن جوان را در تنش پاره پاره می‌کند و دیگری دستش را می کشد تا انگشترش را از دستش درآورد و بعد هم مشت و لگد است که…»

جلد دوم رمان «برای آزادی» به زودی به قلم علی‌رضا سکاکی و توسط انتشارات نشر نوید منتشر می شود.

سکاکی پیشتر نیز رمان «یک و بیست» را با موضوع مستندات موجود در مورد نحوه شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر کرده است که همزمان با سالگرد شهادت وی به چاپ سوم می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها