سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کتاب « برفراز عشق» در اردبیل رونمایی شد

اردبیل- کتاب شعر «برفراز عشق» نوشته میرداور عالیمرد در مراسم عصر شعر فاطمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل سه‌شنبه در مراسم رونمایی از این کتاب، با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) الگوی نمونه و اسوه برای تمام زنان عالم به شمار می رود، اظهار داشت: این بانوی نمونه عالم اسلام در مقام مادر و تربیت فرزند و همچنین در مقام زن به عنوان یک انسان برجسته و دارای تمام فضائیل اخلاقی است و تاسی و پیروی از الگوهای رفتاری و سیره عملی ایشان، انسان را در مسیر سعادت و خوشبختی قرار می‌دهد.

پروانه رضاقلیزاده با بیان اینکه مراسم رونمایی از کتاب «برفراز عشق» به همت انجمن کلک خیال و کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل برگزار می‌شود، عنوان کرد: نویسندگان در حفظ هویت مکتوب، ترویج آئین‌ها و سنت‌ها نقش برجسته‌ای ایفا می‌کنند و کتابخانه‌های عمومی برای حمایت از این قشر فرهیخته آمادگی برگزاری برنامه‌های مشترک در راستای اجرای نشست‌های نقد و بررسی و رونمایی را دارند.

میرداور عالیمرد، نویسنده کتاب «برفراز عشق» نیر بیان کرد: شعر زیباترین جلوه تخیل بشر است و ارسطو شعر را کلامی پرشور و خیال انگیز می‌دانست.

وی یادآورشد: در این مجموعه تلاش شده تا مجموعه‌ای از اشعار فارسی خود را در قالب غزل، مثنوی رباعی و شعر نو، گردآوری کند که خاستگاه مذهبی و مردمی دارد و از احساس لطیف و سلیم شاعر بهره برده است.

در ادامه این مراسم ضمن مرثیه سرایی جمعی از ذاکران اهل بیت و برخی از شاعران استان اردبیل شعر خوانی کردند.

این مراسم با مشارکت انجمن ادبی کلک خیال و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل در تالار بیضای کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها