سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کتاب هنرمند خوشنویس خراسان شمالی چاپ می‌شود/ آمادگی اوقاف برای چاپ کتب فرهنگی و دینی

خراسان شمالی- رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با حمایت از چاپ دو کتاب از هنرمند خوشنویس خراسان شمالی گفت: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور آمادگی خود را از چاپ کتب فرهنگی و دینی اعلام می‌کند.

حمید مجیدی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: تعامل و همدلی مردم و مسئولین خراسان شمالی در اجرا و برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم زبان‌زد تمام دست‌اندرکاران برگزاری شده است.

وی بیان کرد: ۵ استان درخواست برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را به سازمان ارسال کرده بودند و استان خراسان شمالی به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب در رتبه پنجم قرار گرفت.

مجیدی مهر گفت: علیرغم داشتن رتبه پنجم این استان در بین استان‌ها با پیشنهاد مسئولان عالی رتبه خراسان شمالی پذیرفته شد و در ابتدا برگزاری این چنین مسابقاتی دور از ذهن به نظر می‌رسید.

وی با بیان اینکه استقبال در آئین افتتاحیه و اختتامیه مسابقات دوره‌های قبل با استقبال مردم مواجه می‌شد، تاکید کرد: اما در استان خراسان شمالی علیرغم اینکه محل برگزاری آئین افتتاحیه و اختتامیه مملو از جمعیت بود، روزهای برگزاری و اجرای مسابقات سراسری قرآن کریم نیز سالن‌ها پر از جمعیت بود که این مسئله در ۱۰ دور قبل برگزاری مسابقات بی‌سابقه بوده است.

مجیدی مهر با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم یک گردشگری معنوی برای حضور مردم است، افزود: در برگزاری مسابقات محکم‌ترین حلقه، مردم بودند که یکی از مهم‌ترین ارکان برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم بود.

وی مطرح کرد: در روزهای حضور دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی هیچ‌گونه اختلاف و تخاصمی مشاهده نشد و هر آنچه دیده شد همدلی بود.

مجیدی مهر اظهار کرد: به واسطه حضور و همدلی مردم و مسئولان استان زمزمه برگزاری اجلاس سراسری نماز را قوت بخشید و این مسئله انگیزه مضاعف را در مسئولان ایجاد که می‌توانند در عرصه کلان دینی و مذهبی کشور اثرگذار باشند

رقابت ۵۸ هزار نفر در مراحل اولیه مسابقات سراسری قرآن

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در برگزاری مسابقات موفق عمل کرده است، افزود: بیش از ۵۸ هزار نفر در مراحل اولیه برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند که این افراد مخاطبان و متخصصان رشته‌های گوناگون قرآن از تمام اقشار بوده است.

مجیدی مهر در رابطه با محل منابع هزینه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: در برگزاری مسابقات سراسری از بودجه دولتی استفاده نخواهد شد و از محل موقوفات قرآنی استفاده شده است.

مجیدی مهر افزود: یکی از منابع مهم تأمین مالی این مسابقات همکاری و مشارکت سازمان ها و صنایع استان خراسان شمالی با سازمان اوقاف و امور خیریه استان برگزارکننده بوده است.

چاپ کتاب هنرمند خوشنویس بجنورد

مجیدی مهر گفت: در بازدیدی که از نمایشگاه محصولات فرهنگی مسابقات قرآن داشتم حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور را از چاپ دو کتاب هنرمند خوشنویس بجنوردی اعلام کردم.

وی مطرح کرد: دو کتاب «مناجات‌نامه» عبدالکریم ناصح بجنوردی و «حکیمانه‌ها» گزیده سخنان حضرت رسول که توسط خلیل رستمی هنرمند خوشنویس بجنوردی نوشته شده است بعد از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان امور خیریه این کتب با حمایت سازمان به چاپ خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط