شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
برنامه‌های روز قرآنی بوشهر نباید مختص به یک روز یا هفته باشد

بوشهر - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت قرآن در سعادت‌بخشی جامعه تأکید کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری روز قرآنی بوشهر نباید مختص به یک روز یا هفته باشد؛ بلکه باید در طول سال تداوم داشته باشد تا شاهد اثرگذاری فعالیت‌ها در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، وحید حیدری صبح شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر با کارشناسان قرآنی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان، گفت: هفته قرآنی بوشهر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد استان بوشهر در حوزه قرآن و عترت است که باید به بهترین شکل ممکن گرامی داشته شود.

وی افزود: ١٦ اسفند، سالروز ارتحال آیت‌الله معتقد اهرمی، کاتب قرآن رمزدار است که به‎عنوان روز قرآنی بوشهر نامگذاری شده و هر ساله برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به این مناسبت برگزار می‌شود. در این راستا، امسال اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز به عنوان متولی درصدد است تا ویژه‌برنامه‌های این هفته را به صورت گسترده اجرا کند.

حیدری تأکید کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری روز قرآنی بوشهر نباید مختص به یک روز یا هفته باشد؛ بلکه باید در طول سال تداوم داشته باشد تا شاهد اثرگذاری فعالیت‌ها در جامعه باشیم.

به گفتۀ وی، برنامه‌های قرآنی پیش‌بینی شده سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برای این مناسبت باید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‎عنوان دبیرخانه ارسال شود تا با برنامه‌ریزی مطلوب، این روز در سطح استان و سطح ملی گسترده‌تر معرفی شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: امروز جامعه نیازمند ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی است و دستگاه‌های اجرایی و نهادها به ویژه فرهنگی باید به این موضوع مهم اهتمام داشته باشند؛ چون راه سعادت جامعه از مسیر همنشینی با قرآن می‌گذرد.

حیدری سپس با تشکر از تلاش‌ها و فعالیت‌های قرآنی انجام شده از سوی نهادهای خصوصی و دولتی در سراسر استان، گفت: استان بوشهر از دیرباز به عنوان استانی باسابقه طولانی در حوزه قرآن و عترت شناخته می‌شده که اکنون نیز در بهترین حالت ممکن در این زمینه فعالیت کنیم و این فرهنگ اصیل را به دیگر نسل‌ها انتقال دهیم.

در بخش پایانی این نشست، نمایندگان و کارشناسان فرهنگی سپاه امام صادق (ع)، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه علمیه خواهران، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره آموزش و پرورش استان بوشهر به ارائه نقطه نظر و پیشنهادات خود در خصوص اجرای بهتر برنامه‌های روز قرآنی همت گماشتند.

به گزارش ایبنا؛ آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی در روز ۲۹ شهریور سال ۱۲۱۶ شمسی در شهر اهرم شهرستان تنگستان متولد شد. شادروان معروف به فاضل اهرمی است که به عنوان یکی از افاضل آن دوران شناخته می‌شده و قرآن خطی رمزدار از آثار فاخر این شخصیت برجسته و بزرگوار است.

آیت‌الله معتقد اهرمی در حوزه شعر و نویسندگی نیز فعالیت داشته و کتاب «جواهر الزواهر»، «دلایل الظهور و علائم الحضور» و «مجموعه اللطائف» آثار شعری و مکتوب او است. آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی ۱۶ اسفند ۱۲۹۹ در سن ۸۸ سالگی در ریشهر دار فانی را وداع گفت و آرامگاه وی در مقبره خانوادگی واقع در ضلع شمالی منزل قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها