چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
۱۰ کتاب کم حجم که باید در سفر بخوانید!

در این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با ۱۰ کتابی که علاوه‌بر حجم کم، اثربخشی زندگی‌تان را افزایش می‌دهند صحبت کنیم. همچنین با معرفی پلتفرم فلای تودی، فرایند مسافرت را برایتان تسهیل کنیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب‌خواندن یکی از تفریحاتی است که می‌توان در طول سفر به آن پرداخت. اما با توجه به اینکه سفر مدت‌زمان محدودی دارد، بهترین کار این است که کتاب‌های کم‌حجم را بشناسید. به‌این‌ترتیب تا پایان سفر، نه تنها لذت مطالعه‌کردن را تجربه می‌کنید، بلکه می‌توانید مطمئن شوید که هیچ فعالیت نیمه‌کاره‌ای را به بعد از مسافرت موکول نمی‌کنید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با ۱۰ کتابی که علاوه‌بر حجم کم، اثربخشی زندگی‌تان را افزایش می‌دهند صحبت کنیم. همچنین با معرفی پلتفرم فلای تودی، فرایند مسافرت را برایتان تسهیل کنیم.

آیا کتاب‌خواندن در سفر، لذت‌بخش است؟

فرض کنید که در اولین تعطیلات، سفر به کیش را مد نظر قرار می‌دهید. در این مسافرت، اگر خرید بلیط قطار را ترجیح دهید، باید مدت‌زمان زیادی را تا رسیدن به مقصد صرف کنید. ممکن است بگویید که شما قرار است از طریق هواپیما به کیش بروید.

در واکنش به این صحبت باید بگوییم که اگر هیچ زمان خاصی را صرف رسیدن تا مقصد نکنید، باز هم هنگام اقامت در هتل، با وقت آزاد زیادی مواجه می‌شوید. پس در این حالت، بهترین کار این است که در کنار سفر واقعی، به‌واسطه مطالعه‌کردن، سفرهای ذهنی نیز تجربه کنید تا هنگام بازگشت به خانه و سبک زندگی قدیم، بتوانید شاهد تغییرات روحی و تاثیرگذار مسافرت باشید.

خواندن چه کتاب‌هایی در سفر توصیه می‌شود؟

تصور کنید که بعد از قطعی‌شدن تصمیم برای سفر، از پلتفرم فلای تودی برای خرید بلیط هواپیما یا قطار استفاده کرده باشید. بعداز آن، از طریق همین پلتفرم، اقامت هتل داریوش کیش را هم، به‌دست آورده باشید.

در چنین شرایطی، سوال اینجاست که خواندن چه کتابی توصیه می‌شود؟ در پاسخ باید گفت، کتاب‌هایی که در سفر مطالعه می‌کنید، باید ویژگی‌هایی که در ادامه لیست کرده‌ایم را داشته باشند:

حجم کم داشته باشند.

اثربخش باشند.

حس و بار مثبت داشته باشند.

فشار ذهنی زیادی هنگام مطالعه ایجاد نکنند.

در ادامه ۱۰ کتاب با ویژگی‌های مذکور معرفی می‌کنیم.

خواندن شازده کوچولو در سفر، لذت‌بخش‌ترین کار دنیاست!

شازده کوچولو یک رمان کلاسیک و مدرن است که آن را در باب سفر نوشته‌اند. این کتاب تاکنون به صدها زبان مختلف ترجمه شده و حجم کمی دارد. خواندن آن، شما را در مجموعه‌ای از حس‌های شیرین و مثبت غرق می‌کند. پس درصورتی‌که تصمیم به خرید بلیط قطار از فلای تودی گرفتید، در طول مسیر، با خواندن شازده کوچولو، خود را به یک سفر خیالی فوق‌العاده، دعوت کنید.

خواندن رمان پیرمرد و دریا، بسیار دلنشین است!

رمان پیرمرد و دریا یکی دیگر از کتاب‌های کم حجم است که به زبانی ساده، داستان یک پیرمرد ماهیگیر را روایت می‌کند که به‌دلیل عدم توانایی در ماهی‌گرفتن، برای آخرین بار دل به دریا می‌زند و ماجراجویی‌هایی را تجربه می‌کند. خواندن این کتاب نیاز به صرف زمان زیادی ندارد و احساسات خوبی را به شما منتقل می‌کند.

با خواندن رمان تنهایی پرهیاهو، لذت سفر را بیشتر تجربه کنید!

تنهایی پرهیاهو در مورد زندگی کارگری است که در دنیای کتاب‌ها و کلمات زندگی می‌کند. شغل او خمیرکردن کتاب‌هایی است که توسط اداره سانسور، رد شده‌اند. او تصمیم می‌گیرد که با خواندن این کتاب‌های ممنوعه، دنیا را به گونه‌ای ببیند که سایر انسان‌ها، شانس دیدن آن را ندارند.

خواندن رمان مستاجر را در سفر فراموش نکنید!

فرقی نمی‌کند که از فلای تودی، اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید یا قطار. چیزی که اهمیت دارد این است که خواندن رمان مستاجر، نیاز به صرف زمان زیادی ندارد. این داستان در مورد مردی است که در یک آپارتمان مستاجر می‌شود و با اتفاقات عجیب‌وغریبی دست‌وپنچه نرم می‌کند. خواندن این رمان در سفر، بسیار هیجان‌انگیر است.

شب‌های روشن، یک رمان عاشقانه است که می‌توانید در سفر بخوانید!

رمان شب‌های روشن در مورد پسری است که هنگام پیاده‌روی با دختری ملاقات می‌کند که در پی معشوقه‌اش می‌گردد. این دو با یکدیگر هم‌سفر می‌شوند و ماجراهای جذاب و عاشقانه‌ای را پشت سر می‌گذارند. رمان مذکور حجم کم و احساسات عاشقانه جذابی به شما منتقل خواهد کرد.

بوف کور صادق هدایت را از قلم نیندازید!

یکی از بهترین آثار صادق هدایت، بوف کور است که خواندن آن در سفر، احساسات مختلفی را به شما تزریق می‌کند. این رمان جذاب، فوق‌العاده و کوتاه قرار است تا تغییرات زیادی در دیدگاه شما به زندگی ایجاد کند.

با رمان بیگانه، ارزش‌های ضدقهرمانی را بشناسید!

رمان بیگانه، کتابی است که با خواندن آن با ارزش‌های شخصیتی آشنا می‌شوید که نه برای هدفی تلاش می‌کند و نه به زندگی اهمیت می‌دهد. این کتاب، بیشتر در جستجوی روایت داستان کسی است که علاقه‌ای به قهرمان‌بودن ندارد.

خواندن رمان اگنس در سفر، خالی از لطف نیست!

رمان اگنس در مورد زنی است که به مرده و اکنون از نویسنده می‌خواهد تا داستانش را روایت کند. این رمان کوتاه لحظات هیجان‌انگیز و متفاوتی را برایتان خلق می‌کند.

با مطالعه خانواده پاسکوآل دوآرته، با یک قاتل معصوم دیدار کنید!

رمان خانواده پاسکوآل دوآرته داستان قاتلی را روایت می‌کند که قرار است اعدام شود. خواندن این داستان کوتاه باعث می‌شود تا مردی را بشناسید که در عین مظلومیت و دوست‌داشتنی‌بودن، دنیا او را وادار به قاتل‌شدن کرده است.

آیا خواندن رمان راهنمای مردن با گیاهان دارویی در سفر خوب است؟

رمان ایرانی راهنمای مردن با گیاهان دارویی، در مورد دختری نابیناست که داستان زندگی متفاوتی را به تصویر می‌کشد. خواندن این کتاب کوتاه در سفر، باعث می‌شود تا قادر به دیدن زندگی از زاویه‌های دیگر باشید.

برای رزرو بلیط هواپیما، قطار و هتل از فلای تودی استفاده کنید!

Fly Today یک پلتفرم مخصوص سفر است که امکان رزرو بلیط هواپیما، قطار و هتل را برای همه کاربران فراهم می‌کند. دسترسی به خدمات این برند هم از طریق سایت ممکن است و هم به‌کمک اپلیکیشن.

پس درصورتی‌که قصد سفر دارید، می‌توانید با مراجعه به این پلتفرم از تمام خدمات آن بهره‌مند شوید. البته فراموش نکنید که برای داشتن لحظاتی جذاب، یکی از کتاب‌هایی که معرفی کردیم را همراه خود ببرید.

جمع‌بندی

فلای تودی یک برند معتبر است که در صورت نیاز به مسافرت، می‌توانید از خدمات آن برای خرید بلیط و رزرو هتل استفاده کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که همراه‌داشتن کتاب‌های جذاب و کم‌حجم مثل شازده کوچولو، مستاجر و شب‌های روشن باعث می‌شود تا خاطرات سفرتان را با چاشنی تجربه‌های جدیدی که در این کتاب‌ها ثبت شده‌اند، ترکیب کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها