یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کتاب «فردریش نیچه؛ زندگی‌نامه‌ای فلسفی» منتشر می‌شود

کتاب «فردریش نیچه؛ زندگی‌نامه‌ای فلسفی» به قلم جولیان یانگ به زودی از سوی نشر نی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فردریش نیچه؛ زندگی‌نامه‌ای فلسفی» به بسیاری از پرسش‌های پیچیده‌ای می‌پردازد که حاصل امتزاج شرح حال نیچه با آثار اوست: چرا پسر کشیشی پروتستان به جایی رسید که خود را «دجّال» بخواند؟ چرا این پروسی سرسخت از پروس زمان بیسمارک بیزار شد؟ و چرا این دشمن فمینیسم معاشرت با زنان فمینیست را ترجیح می‌داد؟

یانگ تفکّر نیچه را در بافتار روزگار خودش ظهور میلیتاریسم پروسی، یهودستیزی، علم داروینی، جنبش‌های «جوانان» و نهضت‌های رهایی‌بخش، و نیز نظریه‌ی «مرگ خدا» می‌گذارد و بر تأثیر قطعی افلاطون و ریشارد واگنر در تلاش نیچه برای اصلاح فرهنگ غربی تأکید می‌کند. از تأثیر ویرانگری که عشق نافرجام نیچه به لو سالومه بر شخصیت او داشت نیز سخن می‌گوید و می‌کوشد تا بفهمد چرا نیچه در چهل‌وچهار سالگی دیوانه شد.

یانگ اذعان دارد از سر تصادف نبود که نیچه مشهورترین کتاب خود را به نام پیامبری ایرانی نوشت و نام آن را چنین گفت زرتشت نهاد. زرتشتی که ما در آن کتاب می‌بینیم، بسی بیش از آنکه با روایت‌های خود زرتشتیان همخوانی داشته باشد، در واقع تصویری است از خود نیچه که از غار تیره‌گون مسیحیت به در آمده و به منتقد سرسخت آن بدل شده بود.

کتاب «فردریش نیچه؛ زندگی‌نامه‌ای فلسفی» توسط محمد دهقانی ترجمه شده و نشر نی به زودی آن را منتشر می‌کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سهراب IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    خیلی خوشحالم امیداست که اولین خریدار باشم!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط