شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
کتابخانه‌های عمومی نسبت به مردم هر محله خدمات عمومی داشته باشند

قم - حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان با تاکید بر کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: کتابخانه‌های عمومی نسبت به مردم هر محله خدمات عمومی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در دیدار با مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بر اهمیت استفاده از منابع و مساجد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی باید بتوانند خدمات عمومی نسبت به مردم هر محله داشته باشند و منفعت علمی، اخلاقی و فرهنگی برای عموم مردم داشته باشند.

وی در ادامه افزود: باید از ظرفیت مساجد و منابر شیعه در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره گرفت و مسجد را به محلی برای کتابخوانی تبدیل کرد.

حجت الاسلام انصاریان با تاکید بر همکاری موسسه «دارالعرفان» با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای تبدیل کتابخانه امام سجاد (ع) به کتابخانه عمومی گفت: این کتابخانه دارای کتب علمی و فرهنگی است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت مشترک با نهاد کتابخانه‌های عمومی، مردم منطقه و شهروندان استان قم از منابع غنی آنکه در طرح توسعه آن به ۱۰۰ هزار عنوان افزایش خواهد یافت، بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه کتاب‌های بسیار خوبی با هدف به روزرسانی و غنی‌سازی کتاب‌های مرتبط با امام سجاد (ع) در موسسه دارالعرفان منتشر شده است و در آینده‌ای نزدیک طرح تولید ۵۰۰ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان با توجه به منابع دینی و داستان‌های قرآنی توسط این انتشارات آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها