پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
نمایشگاه آثار هنری ترکمنستان در اصفهان گشایش یافت

اصفهان – نمایشگاه آثار هنری کاربردی و ارزش‌های موزه ترکمنستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاهمرادوف، وزیر فرهنگ ترکمنستان، در حوزه هنری اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه در افتتاحیه این نمایشگاه ضمن خوشامدگویی به رئیس‌جمهور ترکمنستان و هنرمندان این کشور گفت: هنرمندان ترکمنستانی در روزهای آینده پیوندهای میان دو کشور را افزایش خواهند داد. ایران و ترکمنستان دو کشور همسایه با یک تاریخ و فرهنگ مشترک چندهزارساله هستند و ما به دوستان ترکمنستانی نه به عنوان میهمان، که به عنوان میزبان نگاه می‌کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی با تأکید بر اینکه ایران و ترکمنستان دو همسایه راهبردی و متحد منطقه‌ای هستند، بیان کرد: دولت مردمی دکتر رئیسی بنای خود را برای افزایش تعاملات همه‌جانبه، از جمله تعاملات فرهنگی با کشورهای دوست و همسایه گذاشته است. از این رو، ترکمنستان به عنوان یک کشور دوست در اولویت ارتباطات همه‌جانبه دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

اسماعیلی با اشاره به انتخاب اصفهان برای میزبانی هفته فرهنگی ترکمنستان اظهار کرد: انتخاب شهر تاریخی اصفهان برای میزبانی روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران، نشان از نگاه بالای ایرانیان برای تعمیق ارتباطات با بخش‌های مختلف فرهنگی در ایران دارد. ما افتخار داریم هموطنان ترکمن ما که جزوی از ملت بزرگ و قهرمان ایران هستند، مواریث قوی با کشور ترکمنستان دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مفاخر فرهنگی مشترک نظیر حافظ و مولوی و مرحوم مختوم قلی نشان از انسجام فرهنگی دو کشور دارد.

نمایشگاه آثار هنری ترکمنستان در اصفهان گشایش یافت

وی با اشاره به روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد عنوان کرد: سال گذشته روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در شهر زیبای عشق‌آباد برگزار کردیم. آنجا هرچه دیدیم، مهر محبت و دوستی بود. خوشحالیم امروز مردم فرهنگ‌دوست اصفهان میزبانان شایسته‌ای برای عزیزان ترکمستانی هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: امیدوارم این رفت‌وآمد فرهنگی تداوم داشته باشد و ما به‌زودی در شهر تاریخی مرو برگزارکننده هفته فرهنگی ایران باشیم. مرو فقط یک شهر تاریخی نیست؛ بلکه به واسطه حضور چندساله امام رئوف ما در این شهر، مرو برای ما قدسیت دارد.

نمایشگاه آثار هنری ترکمنستان در اصفهان گشایش یافت

محمدمهدی اسماعیلی در پایان گفت: مجدداً از همه مقامات عزیز ترکمستانی بابت حسن همکاری‌ها تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم دو ملت بزرگ ایران و ترکمنستان را در مسیر دستیابی به آرمان‌هایشان کمک کند.

این نمایشگاه سوم و چهارم آذر صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در حوزه هنری اصفهان واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی، پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها