یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی در هرمزگان کلید خورد

هرمزگان - مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی در هرمزگان، با گشایش نمایشگاه گنجینه قصه‌گویی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی از یکشنبه (۲۸ آبان ۱۴۰۲) کلید خورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در ابتدا ضمن خوش آمدگویی با اشاره به پیشینه قصه‌گویی همزاد بشر گفت: کانون ۶۰ سال است قصه‌گویی می‌کند و ۲۵ سال است که جشنواره قصه‌گویی برگزار می‌شود.

پروین پشتکوهی افزود: قصه زیر بنای همه هنرها است. هر هنرمندی در هر رشته هنری از مجسمه، نقاشی، فیلمسازی و … باید به هنر قصه‌گویی آراسته باشد.

وی با اشاره به روایتگری حضرت زینب (س) از قصه کربلا و شادباش تولد این بانوی بزرگ ادامه داد: قصه گویی، مثل رانندگی و آشپزی و … مهارت است. برای اینکه خوبتر زندگی کنیم به قصه نیاز داریم.

او اضافه کرد: از امروز تا فردا ظهر (سه شنبه ۲۹ آبان ماه) ۵۰ تا قصه از نقالی، قصه کودکان غزه، لبخند، زبان اشاره، قصه‌های دریایی و … به گویش بومی و به زبان فارسی با رویکردهای مختلف خواهید شنید.

پشتکوهی همچنین گفت: امروزه قصه دیگری در دنیا روایت شده است، و آن هم قصه تلخ بچه‌های غزه است که خوابشان آرام نیست. برای آن‌ها دعا می‌کنیم که خوابشان آرام و رویاهای قشنگشان به واقعیت بپیوند.

مدیرکل کانون هرمزگان در ادامه گفت: قصه و قصه گویی پلی است برای ارتباط بین نسل‌ها و انتقال مفاهیم و مضامین اخلاقی و دریافت گوهر گرانبهای سنتها و آداب و رسوم در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از متولیان امر فرهنگ و هنر و ادب در حوزه کودک و نوجوان همواره تلاش کرده‌است تا این ابزار ارزشمند تربیتی را حفظ و تقویت کرده و آن را گسترش دهد و برای نیل به این اهداف تاکنون بیست و چهار دوره جشنواره بین المللی قصه گویی را برگزار کرده است.

وی افزود: با اعلام فراخوان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در شهریورماه علاقمندان به قصه و قصه‌گویی در این رویداد بزرگ فرهنگی با استقبال بی‌نظیری از سراسر استان ثبت نام کردند.

مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی در هرمزگان کلید خورد

او در ادامه گفت: تعداد ۳۵۹ نفر در پالایش اولیه در محورهای عنوان شده در شیوه‌نامه ثبت نام کردند که تعداد ۲۷۸ نفر از سراسر استان به مرحله کتابخانه‌ای کانون پرورش فکری راه پیدا کردند و پس از داوری و پالایش و جشن‌های کتابخانه‌ای، ۵۰ نفر از قصه گویان به مرحله استانی راه یافتند.

قصه گویان از امروز یکشنبه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه و ساعت ۱۴ تا ۲۰ در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واقع در خیابان آیت الله غفاری بندرعباس به هنرنمایی می‌پردازند و
و دوشنبه نیز ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه اختتامیه است.

داوران و ناظران در برنامه اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی، مژده دستوری ناظر، فاطمه غفاری سروستانی داور استانی، آرزو حقیقی داور استانی، سوسن حیاتی داور استانی، اسدالله نوروزی داور آیین سنتی و طلعت کمال زاده به عنوان داور زبان اشاره هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها