سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
زنگ هفته «کتاب و کتابخوانی» در مدارس کرمانشاه نواخته شد

کرمانشاه- زنگ هفته «کتاب و کتابخوانی» به مناسبت فرارسیدن این هفته در مدارس کرمانشاه نواخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، پیش از ظهر سه شنبه ۲۳ آبان ماه زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس کرمانشاه نوتخته شد.

زنگ هفته کتاب و کتابخوانی در دبیرستان شهید عباس یوسفی به نمایندگی از سایر مدارس در استان کرمانشاه همزمان با سایر مدارس در استان کرمانشاه با حضور مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا درآمد و مظفر تیموری معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در آئین آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی شعار امسال آینده خواندی است انتخاب شد.

وی به لزوم و اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، افزود: دانش آموزان به عنوان جامعه هدف ما برای اجرای طرح‌های کتابخوانی تلقی می‌شوند چرا که تربیت نسلی آشنا با مفاهیم کتاب به عنوان هدف اصلی این طرح‌ها بسیار مورد توجه و اهمیت خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: هر ساله یک استان در کشور به عنوان پایتخت کتاب معرفی می‌شود و استان کرمانشاه نیز بر اساس شرایط و ضوابط می‌تواند به عنوان پایتخت و شهر دوستدار کتاب انتخاب شود که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز نسبت به پذیرش این امر اعلام آمادگی کرده است.

تیموری تقویت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان را از اهداف هفته متاب و کتابخوانی دانست و ادامه داد: بر همین اساس پرسشی با عنوان ویژگی‌های کتاب خوب برای دانش آموزان بیان شده که از بین پاسخ دهندگان هدایایی به آنها اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به نقش کتاب در آگاهی بهشی و پیشرفت جامعه اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه کتاب عاملی برای پیشرفت و افزایش آگاهی جامعه از گذشته تاکنون محسوب می‌شود می‌بینیم که از نسل‌های پیشین به وسیله کتاب اطلاعات ارزشمندی به ما منتقل شده که در زمان نیز اطلاعاتی به نسل آینده منتقل می‌شود.

تیکوری در پایان عنوان کرد: از ۲۳ تا ۳۰ آبان به نام هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری و در این راستا لیگ کتابخوانی نیز به منظور ترغیب بیشتر جامعه به سوی کتاب خواندن راه اندازی شده است.

در پایان این مراسم اهداء کتاب، رونمایی از کتاب نویسنده نوقلم امیرحسینی آهی با نام حجاب آیینه و تجلیل از وی و برگزاری مسابقه کتابخوانی نیز انجام گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها