دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
عضویت در کتابخانه‌های عمومی گیلان طی ۳ روز رایگان می‌شود

رشت- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند با عضویت در یکی از کتابخانه‌های عمومی استان، از منابع تمام این کتابخانه ها در کشور بهره مند شوند، از اجرای طرح عضویت رایگان همزمان با هفته کتاب و طی سه روز خبر داد.

یاسر تقوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، افزود: طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی گیلان طی روزهای ۲۴،۲۳ و ۲۵ آبان ماه جاری با شعار «آینده خواندنی است» اجرا می شود.

وی همچنین از بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌های امانتی همزمان با اجرای طرح عضویت رایگان طی روزهای ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه جاری خبر داد و خواست تا مردم از این فرصت برای استفاده از این امکانات فرهنگی استفاده کنند.
تقوی همچنین توسعه زیرساخت های مطالعاتی در شهرها، بخش ها و روستاهای استان گیلان را از اولویت های اصلی و مهم این اداره کل ذکر و بیان کرد: در حال حاضر گیلان با ۵۸ هزار عضو کتابخانه های عمومی دارای ۸۵ کتابخانه نهادی، ۱۵ کتابخانه فعال مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است.

وی همچنین هفته کتاب را فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات فرهنگی و برگزاری نشست ها و محافل ادبی با محوریت و موضوع کتاب با حضور چهره های شناخته شده این حوزه دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای ۴۸۰ برنامه فرهنگی در پاسداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار یادآور شد: افتتاح و بازگشایی چهار باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های رشت، املش، لاهیجان و روستای کلاشم شهرستان شفت، توسعه و شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی استان، اختتامیه ویژه برنامه مشاعره «ترنم باران» با حضور دانش آموزان مدارس، برگزاری پویش نذر کتاب و دیدار با نویسندگان و چهره‌های فرهنگی استان از برنامه های این اداره کل همزمان با گرامیداشت هفته کتاب است.

وی گلباران گلزارهای شهدای گیلان، دیدار کتابداران و کارکنان مجموعه کتابخانه های عمومی استان با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری محفل کتابت قرآن همزمان با سالروز رحلت آیت الله طباطبایی به عنوان مفسر بزرگ آیات قرآن کریم، برگزاری محافل و نشست‌های کتاب خوان ویژه کارکنان دستگاه های اجرایی و برگزاری مراسم تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و مروجین کتاب را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در سی و یکمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا حق پرست IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    عضویت در کتابخانه
  • نازنین زهرارمضان نیا IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    مرسی از فرهنگ سازی کتاب وکتابخانی آنلاین شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها