یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
کتابخانه عمومی شهدای روستای وارگه ایلام در هفته کتاب افتتاح می‌شود

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در هفته کتاب، کتابخانه عمومی شهدای روستای وارگه افتتاح می شود.

سمیه حیدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام با تشریح برنامه‌های هفته کتاب اداره‌کل کتابخانه‌های استان، اظهار کرد: در این هفته، کتابخانه عمومی شهدای روستای وارگه افتتاح و همزمان برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آئین کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی شهدای مِهر و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در تاریخ ۲۳ آبان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام عنوان کرد: راه‌اندازی میز خدمت در مصلی امام خمینی (ره) شهر ایلام پیش از اقامه نمازجمعه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ویژه برنامه هفته کتاب در روستای پاکَل گَراب از مراکز تحت پوشش کتابخانه سیار و ارائه خدمات پزشکی رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی گفت: ویژه برنامه تقدیر از کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی در ۳۰ آبان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه‌های قرآن‌محور در هفته کتاب گفت: در راستای ترویج معارف قرآنی و آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره نبوی، اولین دوره کتابت قرآن کریم در کتابخانه عمومی مرکزی و شهرستان ایلام برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح، آیاتی از کلام الله مجید انتخاب و توسط کودکان و نوجوانان در برگه مخصوص، نوشته و اعراب‌گذاری می‌شود.

حیدری ادامه داد: پویش «اهدای کتاب، میراث ماندگار» برنامه‌ای است که توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و در دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود و اساتید و دانشجویان، کتاب‌های بدون استفاده خود را با هدف تقویت منابع مطالعاتی کتابخانه‌های عمومی، به این مجموعه‌های فرهنگی اهدا می‌کنند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: در هفته کتاب، پویش «کتابخون» خواهیم داشت که این پویش با همکاری سازمان انتقال خون استان با هدف مشارکت عموم به ویژه کتابداران و کتابخوانان در امر حسنه اهدای خون انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها