شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
گسترش فرهنگ کتابخوانی را از وظایف ذاتی خود می‌دانم

هرمزگان - امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی را از وظایف ذاتی خود می‌دانم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، امام جمعه شهرستان پارسیان در دیدار رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارسیان به مناسبت سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی را از وظایف ذاتی خود می‌دانم.

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و فعالیت‌های کتابداران، مقام کتابداران را والا و شغل کتابداری را دارای اهمیت فراوان دانست و افزود: فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده هفته کتاب در این شهرستان خیلی خوب است.

وی در ادامه گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی را از وظایف ذاتی خود می‌دانم و به عنوان فعالیتی خلاقانه در خطبه‌های نماز جمعه طبق روال سالهای گذشته به معرفی کتاب هایی با موضوعات مختلف خواهم پرداخت و دیروز (۱۹ آبان) نیز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتاب مفاتیح الحیات عبدالله جوادی آملی در خطبه‌های نماز جمعه معرفی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان در پایان ابراز داشت: کتابخانه‌های عمومی، نرم افزارهای کتابخوانی موجود و همچنین فروش‌های برخط کتاب در سطح کشور، بسترهای مناسبی هستند که می‌تواند مشکل خرید و تهیه کتاب را برای اقشار مختلف با شرایط اجتماعی و اقتصادی مختلف در شهرهای کوچک را رفع کند و به همین دلیل در زمان معرفی کتاب در خطبه‌های نماز جمعه، بسترهای تهیه کتاب نیز معرفی و اعلام می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان در این دیدار، از فعالیت‌های ترویجی و آموزشی هفته کتاب این شهرستان، گزارش مفصلی داد.

مرضیه دیلمی نژاد ضمن شادباش سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در شهرستان تلقی می‌شوند و در هفته کتاب ۵۰ برنامه ترویجی، فرهنگی و آموزشی برنامه‌ریزی و توسط کتابداران در کتابخانه‌ها در شهرستان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها