چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
«جشن کتاب» در دامغان برگزار می شود/ بهبود سامانه توزیع نشر

دامغان- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان درباره برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: یکی از برنامه‌های این ایام تبدیل برنامه های هفته کتاب به جشن هفته کتاب است تا اثربخشی بیشتری را در ترویج مطالعه داشته باشیم.

ابراهیم پورتقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (اایبنا) در دامغان، استفاده از تبلیغات شهری را برای معرفی اهالی قلم و نویسندگان و کتاب‌های آنان ضروری دانست و بیان کرد: می‌توان از این امکانات برای کشاندن فضای بصری شهر به سمت تبلیغ کتاب و کتابخوانی استفاه کرد.

وی افزود: این الگو باید نهادینه و اجرایی شود و مفاخر، اهالی قلم و نویسندگان و کتاب‌های آن‌ها را در شهر و شهرهای پیرامونی معرفی کنیم.

سرپرست ارشاد اسلامی دامغان با اشاره به اینکه باید به حوزه کودکان و نوجوان برای ترویج کتاب وکتابخوانی توجه کرد، گفت: رویکرد اصلی برنامه‌های این دوره از هفته کتاب با توجه شعار سال. توجه به حوزه کودک و نوجوان است در این دوره، حوزه کودک و نوجوان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پور تقی افزود: برنامه‌ها باید مردمی، همگانی و ازظرفیت انتشار در فضای مجازی برخوردارو در طراحی برنامه‌ها به نوآوری و خلاقیت توجه شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب رخداد مهم فرهنگی و فرصت مناسبی برای عرصه و معرفی بیشتر تالیفات است، ابرازکرد: برپایی نمایشگاه کتاب، نشان دهنده قدرت علمی و فرهنگی جامعه است و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می تواند به بهتر شدن سامانه توزیع کتاب و ارتباط مخاطبان با ناشران با توجه به حضور ناشران مختلف در این نمایشگاه کمک کند.

پورتقی توجه به اهالی قلم و پیشکسوتان صنعت نشر ضروری دانست واعلام کرد: تبدیل برنامه‌های هفته کتاب به جشن کتاب باید در طراحی برنامه‌های این دوره از هفته کتاب مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در برنامه‌هایی که قرار است در هفته کتاب برگزار شود باید قابلیت اجرایی شدن، اثربخش بودن و مسائل ترویجی در برنامه ها باید توجه نماییم و توجه به مفهوم شعار هفته کتاب نیز یکی از محورهای اصلی این رویداد فرهنگی است.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دامغان به ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کردو اظهار داشت: یکی از وظایف ما ترویج کتاب خوب است و باید تلاش کنیم به شکل‌های مختلفی همچون پویش‌های کتابخوانی، مسابقه‌های کتابخوانی و معرفی نویسندگان این کتاب‌ها به این مساله توجه کنیم.

سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان با شعار «آینده خواندنی است» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها