یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۹
نمايشگاه قرآن‌هاي خطي روستاييان در سقز

22 جلد قرآن نفيس خطي با قدمتي حدود 150 تا300 سال که از شهر سقز و روستاهاي اين شهرستان جمع‌آوري شده است، توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کردستان به نمايش گذاشته شد.\

مسوول ميراث فرهنگي سقز با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: به مناسبت شب‌هاي مبارك ماه رمضان نمايشگاهي از قرآن‌هاي خطي در شهر سقز از 17 شهريورماه با همکاري سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامي و شرکت خانه گردشگران سقز در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي سقز برگزار شده است.

حميد جلالي‌پور خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه 22 جلد قرآن نفيس خطي با قدمتي حدود 150 تا300 سال وجود دارد که از شهر سقز و روستاهاي اين شهرستان جمع‌آوري و در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است.

به گفته مسوول ميراث فرهنگي سقز، در جوار اين نمايشگاه جزء سي‌ام قرآن که به دست استاد خطاط و مشهور شهر سقز «محمد پوريان» نگارش شده است در چهل تابلو به نمايش درآمده است.

جلالي‌پور يادآور شد: قرآن‌هايي که قابليت ثبت در ميراث ملي را داشته باشند بعد از تکميل پرونده آن‌ها براي ثبت به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مرکزي ارسال و اقدامات نگهداري و حفاظتي از آن‌ها به شکل اصولي و کارشناسي اعمال خواهد ‌شد.

مسوول ميراث فرهنگي سقز خاطرنشان كرد: حفاظت از اين نسخه‌هاي خطي قرآني بايد به شكل علمي انجام شود تا بتوانيم آن‌ها را براي آيندگان و نسل جوان اين مرز و بوم نگهداري كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط