یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
پورمدني: ارتباط ناشران با مخاطبان قطع مي‌شود

مدير مسوول انتشارات مرسل كاشان با ابراز ناخرسندي از پيشنهاد تعطيلي موقت نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، گفت: اين پيشنهاد مي‌تواند عاملي براي از دست رفتن ارتباط ناشران با مخاطبان آثار خود در سراسر كشور شود. حسينعلي پورمدني همچنين افزود: بايد نتايج و آثار اجراي اين پيشنهاد و همچنين برنامه‌هاي ارايه شده براي بعد از اين دو سال، بررسي و سنجيده شوند./

حسينعلي پورمدني در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه تعطيلي نمايشگاه مشكلات زيادي را از نظر اطلاع‌رساني براي ناشران به وجود مي‌آورد، اظهار داشت: در اين صورت بايد گزينه ديگري از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد براي اين دو سال مطرح شود تا در اين فرصت، خلاء اطلاع‌رساني براي ناشران ايجاد نشود.

وي تصريح كرد:‌ حل مشكلات و معضلات در كنار برگزاري نمايشگاه بسيار بهتر از حذف نمايشگاه به صورت كلي است. در موارد زيادي در كشور بودجه‌هاي كلان صرف مي‌شود كه ايجاد فضايي مستقل براي نمايشگاه كتاب نيز مي‌تواند يكي از اين موارد باشد.

پورمدني با اشاره به اين كه كسب نقدينگي، تنها 20 درصد هدف ناشران از حضور در نمايشگاه را تشكيل مي‌دهد، يادآور شد: هشتاد درصد ديگر هدف مربوط به ارتباط و معرفي فعاليت‌هاي ناشران است كه در صورت توقف اين جشنواره بزرگ فرهنگي، ارتباط تمامي ناشران در سراسر كشور با خود و همچنين با مردم و مخاطبان از بيان خواهد رفت. 

 وي با بيان اين كه «بايد پشتوانه و ضمانت اجرايي پيشنهاد تعطيلي نمايشگاه كتاب و برگزاري بهينه آن بررسي شود» عنوان كرد:‌ بايد نتايج و آثار اجراي اين پيشنهاد و همچنين برنامه‌هاي ارايه شده براي   بعد از اين دو سال، بررسي و سنجيده شوند.

مدير مسوول انتشارات مرسل با اشاره به سخن دكتر حدادعادل در مراسم اختتاميه نوزدهمين نمايشگاه كتاب براي نقل مكان نمايشگاه كتاب تهران از محل دايمي نمايشگاه به مصلا، تصريح كرد:‌ در اين زمينه بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم و كارهاي مقدماتي انجام شود تا هر سال وضعيت نمايشگاه كتاب بي‌كيفيت‌تر از سال گذشته نباشد. 

درپي پيشنهاد رييس اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران در نشريه صنعت نشر (تيرماه 1388) مبني بر تعطيلي موقت نمايشگاه كتاب تهران تا آماده سازي مكاني براي برگزاري نمايشگاه كتاب و رفع مشكلات موجود - كه به استناد اظهارات يكي از مسوولان سازمان آتش نشاني در زمان برگزاري بيست و دومين نمايشگاه تهران در ارديبهشت ماه 88 - ارايه شده، معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تصميم دارد بررسي و ارزيابي اين پيشنهاد را در دستور كار خود قرار دهد.

اظهارات اين مقام مسوول در سازمان آتش نشاني، همان ايام و طي نامه هاي جداگانه اي، از سوي معاون امور فرهنگي وزير ارشاد، نادرست و غير مسوولانه خوانده شد.

گفتني است، يكي از دلايل انتقال نمايشگاه كتاب از محل دايمي نمايشگاه ها به مصلاي تهران، نبود امنيت كافي به دليل فرسودگي برخي از تجهيزات و تاسيسات موجود در آن بود. از جمله، هنگام برگزاري نمايشگاه مبل در سال 1384، سالن شماره 5 اين مكان به دليل فرسودگي تاسيسات، دچار آتش سوزي و از چرخه بهره برداري خارج شد. 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط