چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳
علاقه مردم به كتاب، مسووليت ما را سنگين كرده است

رييس بيست ‌و ‌دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در گفت‌وگو با ايبنا، با اشاره به اين‌كه "علاقه و توجه بي‌مانند مردم به كتاب، مسووليت دست‌اندركارن فرهنگي كشور را نسبت به اين مقوله، دوچندان كرده است"، تاكيد كرد: استقبال گسترده مردم از اين رخداد فرهنگي نشان از توجه بالاي مردم به عرصه فرهنگ دارد.

دكتر «محسن پرويز» معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: بيست‌ و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به فضل و عنايت الهي با استقبال پرشور ناشران داخلي و خارجي كار خود را آغاز كرده است.

وي ادامه داد: آنچه در برگزاري اين دوره از نمايشگاه داراي اهميت است، نه تنها گستردگي فضا و افزايش تعداد بازديدكنندگان؛ بلكه فرهنگي‌تر شدن فضاي نمايشگاه و دور شدن هر چه بيشتر آن از مسايل حاشيه‌‌اي است. 

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: امروز مي‌توانيم اطمينان داشته باشيم مخاطبان نمايشگاه كتاب براي آشنا شدن با فضاي فرهنگي و آگاهي از آخرين آثار منتشر شده و قدم زدن در باغ كتاب، به نمايشگاه كتاب مي‌آيند و هيچ مساله ديگري افراد را به نمايشگاه نمي كشاند. 

وي گفت: استقبال گسترده مردم از اين رخداد فرهنگي نشان از توجه بالاي مردم كشورمان به عرصه فرهنگ دارد و بيانگر اين مساله است كه تهمت‌هايي كه درباره كم توجهي مردم به كتاب نسبت به آن‌ها زده شده، بي پايه و اساس است و اگرچه كتابخواني در كشورمان شكل مطلوب ندارد و تا رسيدن به شرايط ايده‌آل فاصله داريم؛ اما نمي توان مردم را به بيگانگي با كتاب متهم كرد.

رييس بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با بيان اين مطلب كه «اگر كسي علاقه‌مند به كتاب نباشد رنج حضور در نمايشگاه را تحمل نمي‌كند»، گفت: اين حضور پررنگ، توجه عميق مردم را به فرهنگ نشان مي دهد. 

دكتر پرويز گفت: بايد به اين نكته توجه كرد كه اين توجه، محدود به شهر تهران و نمايشگاه بين‌المللي نيست. ما با برگزاري بيش از 60 نمايشگاه استاني در سه سال گذشته و در مناطق مختلف كشور، شاهد حضور گسترده مردم در نمايشگاه‌ها بوديم كه نشان داد اين علاقه به اين جشن بزرگ فرهنگي در ميان همه مردم ايران وجود دارد.

وي گفت: اين علاقه و توجه بي‌مانند، مسؤوليت دست‌اندركاران عرصه فرهنگ را دو چندان مي‌كند تا با برنامه‌ريزي مناسب بتوانند نياز مردم به كتاب را برآورده كرده و براي فراهم آوردن شرايط رشد و ارتقاي انديشه، تلاش كنند. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، از امروز تا 26 ارديبهشت ماه در مصلاي بزرگ امام خميني(ه) پذيراي علاقه‌مندان به كتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها