سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۶
بررسي مشروطه و مجلس اول در نمايشگاه كتاب

بررسي كاركردها و مسايل مرتبط با مجلس اول در كتاب «ايدئولوژي نهضت مشروطيت، مجلس اول و بحران آزادي» نوشته فريدون آدميت، همزمان با نمايشگاه بين‌المللي كتاب، از سوي انتشارات روشنگران و مطالعات زنان راهي بازار نشر مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب مجلس اول را از آغاز تا به توپ بسته شدن آن، با استفاده از اسناد و مدارك بررسي مي‌كند. 

از موضوعاتي كه اين كتاب به آن‌ها مي‌پردازد، بحث‌هايي است كه در مجلس اول مطرح بود، بحث‌هايي نظير قانون اساسي ايران و بررسي حقوق زنان. 

اين كتاب كه بيان كننده چالش‌ بين نگرش‌هاي مختلف مشروطيت و بازگو كننده بحران آزادي و تزلزل و انحطاط مجلس اول است، يكي از منابع مورد اعتماد درباره تاريخ مشروطيت به حساب مي‌آيد. 

اين اثر كه پيش از اين در سال 1370 توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان به چاپ رسيده بود، داراي پنج بخش با عنوان‌هاي«تفكر تاريخ و روش تحقيق»، «توزيع قدرت سياسي»، «اعتلاي مجلس ملي»، «بحران آزادي» و «مجلس در تزلزل و تنزل» است.

چاپ دوم كتاب «ايدئولوژي نهضت مشروطيت، مجلس اول و بحران آزادي» در شمارگان 2000 نسخه، 420 صفحه و بهاي تقريبي 85000 ريال همزمان با نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران وارد بازار نشر مي‌شود. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از  16 تا 26 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط