یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
برگزاری کارگاه نویسندگی موجب کشف استعدادهای پنهان شده است

زنجان- مدرس کارگاه نویسندگی خلاق با مثبت ارزیابی کردن برگزاری کارگاه‌های نویسندگی گفت: خوشبختانه برگزاری این کارگاه موجب کشف استعدادهای پنهان شده است.

حدیث محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای بهره‌مندی بهتر از فصل تابستان از چند هفته گذشته کارگاه نویسندگی خلاق در کتابخانه عمومی امام حسین (ع) زنجان و کتابخانه فرهنگ در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها به صورت هفتگی و در قالب 12 جلسه مستمر برگزار می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه کارگاه ویژه نوجوانان است، با استقبال پرشوری از سوی جامعه هدف مواجه هستیم.

مدرس کارگاه نویسندگی خلاق با بیان اینکه ارائه آموزش‌ها در این دوره از پایه و مبانی نویسندگی انجام می‌شود، افزود: قوه تخیل از جمله مواردی است که ذهن هنرجویان کودک و نوجوان را به چالش کشیده و به آنها جرأت نوشتن در موارد مختلف می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه سرفصل‌های این کارگاه آموزشی شامل توصیف و نوآوری خلاق، آمادگی برای نوشتن جمله، قصه‌نویسی گروهی، پرورش تخیل و تداعی، خاطره‌نویسی، پرورش توان نوشتاری است، اضافه کرد: ترغیب هنرجویان کودک و نوجوان به مطالعه و خواندن کتاب‌های مناسب گروه سنی خود نیز از دیگر موضوعاتی است که در این کارگاه مورد تأکید است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: با توجه به استقبالی که از کارگاه‌های تخصصی به عمل آمده بر آن هستیم که این دوره‌ها را در سایر کتابخانه‌ها هم برگزار کنیم.

محمد رضاخانی با بیان اینکه نوجوانان علاقه‌مند به فنون نویسندگی می‌توانند با روشی کاربردی و کارگاهی به خلق و پرورش قصه‌های خود بپردازند، افزود: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها آموزش اصول داستان‌نویسی، ایجاد خلاقیت و توانمندی در نوجوان از طریق نوشته‌های خودشان، کشف استعدادهای نهفته، تقویت حس خودباوری و اعتماد به نفس است.

وی ادامه داد: تحلیل قصه‌ها و شعرها از بعد روان‌شناختی، ایجاد فضایی امن برای بحث‌های آزاد، سود بردن از نوشتن برای کشف ارزش‌ها و توانایی‌ها نیز از دیگر اهدافی است که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها