سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
بهترین روایات نوشته شده از حسینیه اعظم زنجان کتاب می‌شود

زنجان- محمدرضا ناصری نویسنده تبریزی گفت: طبق هماهنگی بهترین روایات نویسندگان کشور از مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان به صورت یک کتاب چاپ می‌شود.

محمدرضا ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: آنچه مسلم است عزاداری زنجانی‌ها به شکل باشکوهی برگزار شده و مخاطبان خارجی و بین‌المللی هم دارد، اما با وجود این عظمت و شکوه این مراسم در جایی ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب یک کار مشترک و با هماهنگی حوزه هنری استان زنجان یک تعداد سرفصل برای عزاداری حسینیه اعظم زنجان و همچنین حواشی آن تعیین شد که نویسندگان در قالب آن مشاهدات خود را ثبت کنند، اضافه کرد: طی چند روزی که مراسمات برگزار شد، نویسندگانی از چند استان کشور به زنجان سفر کرده و این مشاهدات را یادداشت کردند.

این نویسنده تبریزی با اشاره به اینکه سرفصل تعیین شده برای بنده قربانگاه و نذورات اهدایی به حسینیه اعظم زنجان بود، افزود: با توجه به اینکه حسینیه اعظم زنجان پس از منا دومین قربانگاه است، پرداختن به این موضوع بسیار جالب توجه بود چرا که هریک از قربانی‌ها داستانی برای خود دارند.



ناصری ادامه داد: البته بحث قربانگاه یک موضوع کلی بود، در حالی که بنده در مشاهداتم از پلیس راهور و حتی برخی از افرادی که قربانی اهدا می‌کردند نیز مصاحبه کردم.

وی با اشاره به اینکه بیان جزئیات این مراسم عزاداری قطعا برای مخاطبی که در مراسم حضور ندارد و حتی مخاطبی که به جزئیات وارد نشده جالب توجه خواهد بود، اضافه کرد: طبق هماهنگی قرار است بهترین روایات از این مراسمات عزاداری به صورت یک کتاب چاپ شود.

ناصری با بیان اینکه حضور در این فضا یک تجربه جدید برای نویسندگان است، افزود: امیدواریم ثبت این روایات موجب ماندگاری این مراسم برای نسل آینده و همچنین بیان زوایای دیگری از آن باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها