سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
تولید برنامه رادیویی «کافه کتاب» در زنجان

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برنامه رادیویی «کافه کتاب» در زنجان تولید شد.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان افزود: برنامه رادیویی کافه کتاب پیرامون معرفی کتاب در حیطه‌های مختلف، انتخاب کتاب مناسب و به کارگیری روش‌های مناسب مطالعه تهیه و تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه به تهیه‌کنندگی و اجرای سمیه خوئینی با مشارکت کتابداران استان زنجان به عنوان کارشناسان کتاب به روی آنتن رادیو زنجان می‌رود، اضافه کرد: این برنامه روزهای فرد هفته از ساعت 20 و 30 دقیقه از رادیو زنجان پخش می‌شود.

رضاخانی با اشاره به محوریت برنامه تولید شده گفت: این برنامه با مشارکت کتابداران استان زنجان به معرفی کتاب‌ در حیطه‌های مختلف می‌پردازد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: بیان مطالبی در حوزه مطالعه روشمند و انتخاب کتاب‌های مناسب، اطلاع‌رسانی در حوزه مسابقات کتابخوانی، ارائه اطلاعاتی در حوزه کتابخانه‌های عمومی از جمله مطالبی است که در قالب برنامه رادیو کتاب بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ماه‌های اخیر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به طرق مختلف در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کوشیده است، اضافه کرد: در حوزه فضای مجازی و تبلیغ و نشر در این بخش اقدامات قابل توجه و تاثیرگذاری انجام شده که نمونه آن کافه کتاب است.

رضاخانی همچنین از گسترش خدمات کتابخانه‌ای از صرف مرکز مطالعه بودن به مرکز آموزشی و برگزاری جلسات و رویدادهای فرهنگی خبر داد و افزود: امروزه کتابخانه‌ها خانواده محور هستند و با خدماتی که ارائه می‌شود امکان حضور همه اعضای خانواده بر اساس نیازی که دارند در کتابخانه‌ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در شهر و روستاهای استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: تلاش ما این است که افراد در همه نقاط استان از خدمات کتابخانه‌ها بهره‌مند شوند و عدالت فرهنگی در این باره رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها