چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
توزیع بیش از 8 هزار جلد کتاب در میان مراکز فرهنگی هنری کانون بوشهر

بوشهر- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از آغاز دسته‌بندی و توزیع بیش از هشت هزار جلد کتاب جدید در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

سمیه رسولی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: بسته جدید کتاب‌های ویژه گروه سنی کودک و نوجوان که همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور با عنوان «در مسیر دانایی بر بال کتاب» راهی استان‌های سراسر کشور شد، به استان بوشهر هم رسید.

وی ادامه داد: این بسته که با هدف بالا بردن سطح مطالعه در کودکان و نوجوانان و تقویت علاقه‌مندی آنها به کتاب ارسال شده، بیش از ۸۰۰۰ جلد کتاب را در خود جای داده که شامل ۹۱ عنوان کتاب چاپ نخست از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آثاری از سایر ناشران کودک و نوجوان می‌شود.

به گفته رسولی، بخش عمده این کتاب‌ها از انتشارات خود کانون پرورش فکری تامین شده، ولی ناشران دیگری مثل نردبان، محراب قلم، کتاب پرنده، منادی تربیت، پیام محراب، غنچه، گویا، شهر قلم، افق و سوره مهر نیز در این طرح حضور دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در خصوص چگونگی گزینش کتاب‌های ارسالی توضیح داد: این کتاب‌هایی که برای کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فرستاده می‌شود، از سوی کمیتۀ تخصصی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که بیش از ۴۰ سال سابقۀ فعالیت دارد، بازبینی و انتخاب شده‌اند. این کمیته تلاش کرده تا کتاب‌های ارسالی متناسب با نیاز و ذائقه کودکان و نوجوانان هر منطقه انتخاب شوند.

وی افزود: برخی از این آثار ارسالی، برگزیده جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری هستند که کانون طبق تعهداتش نسبت به خرید و ارسال آن به استان‌ها اقدام کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر سپس به آغاز فرایند دسته‌بندی و توزیع آثار ارسال‌شده برای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان اشاره و تصریح کرد: فرایند تولید و توزیع کتاب میان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، فرایند بسیار مهمی است که اکنون با حساسیت بالایی دارد انجام می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها