چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
پیشینه و تبارشناسی ایل قجر در ایلام منتشر شد

ایلام- کتاب پیشینه و تبارشناسی ایل قجر در ایلام در انتشارات زاگرو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، کتاب پژوهشی «پیشینه و تبارشناسی ایل قجر در ایلام» به همت علیرضا احمدی، توسط انتشارات زاگرو منتشر شد.

فعالیت‌های پژوهشی در حوزه تاریخ‌ اقوام علاوه بر هزینه‌های بسیار از حساسیت‌های خاصی هم برخوردار است. توجه به مستندات و معتبر و بررسی و مقابله و راستی‌آزمایی و گاه تصحیح متون،تصاویر و اسناد از سختی‌ها اقدامات لازم در این حوزه است که مؤلف تلاش داشته در تحقیقی میدانی و شفاهی و رو در رو با مردم محلی و بررسی برخی اسناد و تصاویر ایل قجر در استان ایلام، این اثر را در اختیار مخاطبان و علاقه مندان به تاریخ‌نگاری اقوام و ایلات و طوایف قرار دهد.
 
مؤلف در پیشگفتار این کتاب نوشته: «این کتاب از بخش‌های شناخت اصل و نسب ایل، تاریخ شاهان قاجار، چگونگی تشکیل ایل در پشتکوه، تحولات تاریخی و موقعیت جغرافیایی و مکان‌ها و آثار باستانی اسامی، خانان منطقه، شناسه ایل، رسوم ایل به همراه خانواده های خارج از ایل، تصاویر شهدای دفاع‌مقدس و برگزاری یادواره شهدای ایل و نیز شخصیت های و چهره‌های ممتاز ایل قجر در دفاع مقدس تدوین شده است.
 
این کتاب می‌تواند به برخی از پرسش‌ها و ابهامات محققان و پژوهشگران در حوزه تاریخ این ایل در استان ایلام پاسخ دهد.
 
به گزارش ایبنا کتاب پیشینه و تبارشناسی ایل قجر در ایلام، به همت علیرضا احمدی، در 209 صفحه، به قیمت 145 هزارتومان در نشر زاگرو در سال 1401 منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها