دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
غرفه ویژه‌ای برای نویسندگان کودک در نمایشگاه کتاب فراهم شود

شاعر و نویسنده اراکی گفت: شاعران و نویسندگان کودک از حضور با نشاط کودکان در نمایشگاه کتاب تهران انگیزه می گیرند و به نظر می رسد باید غرفه ویژه‌ای برای نویسندگان کودک در نمایشگاه فراهم شود.

 جواد مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، گفت: با توجه به علاقمندی خود به حوزه تالیف و نشر کودک از تمام غرفه‌های کودکان«نمایشگاه کتاب تهران» بازدید کردم.

وی ادامه داد: حضور بانشاط کودکان فوق‌العاده بود و برنامه‌های متنوع فرهنگی  برای جذب کودکان در«نمایشگاه کتاب 1402» برگزار می‌شد، مسابقات کتابخوانی، علمی و سرگرمی که برای کودکان اجرا می‌شد بسیار عالی و جذاب بود.

مختاری افزود: چاپ و انتشار کتاب‌های متعدد در حوزه کودک از اتفاقات مثبت نمایشگاه کتاب 1402 است و با اکثر غرفه‌داران کودک نمایشگاه گفتگو کردم ولی حضور نویسندگان کودکان کم‌رنگ بود و همانطور که رهبر معظم انقلاب در بازدید خود از نمایشگاه کتاب امسال فرمودند: «باید تا آنجا که امکان پذیر است در زمینه تولید کتاب‌های کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ خودمان، تلاش شود تا از کتاب‌های بیگانه بی‌نیاز شویم» که جا دارد در سال‌های آتی در نمایشگاه غرفه ویژه‌ای برای نویسندگان کودک و سایر حوزه‌ها نیز اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: وجود غرفه خاص نویسندگان و یا ایستگاه‌های گفتگو برای گفتگوی نویسندگان و آشنایی و ارتباط آنها با ناشران و کارشناسان نشر نیز می‌تواند کمک موثری در رشد کمی و کیفی آثار و تالیفات و افزایش تولید کتاب توسط نویسندگان کشور باشد و باعث می شود نویسندگان جدید و کتاب اولی‌ها نیز با ناشران حوزه‌های مرتبط با خود گفتگو کنند و بهتر و راحت تر وارد این عرصه شوند.

جواد مختاری شاعر و نویسنده و دبیر محفل ادبی کودکان و نوجوانان (شاپرک) در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی است. کتابهای«روز یازدهم» و «گلوله های ممنوعه» از تالیفات این شاعر و نویسنده استان مرکزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها