یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
راه‎‌یابی 4 داستان‌نویس زنجانی به « باغ رمان ایرانی»

رئیس حوزه هنری استان زنجان از راهیابی 4 داستان‌نویس زنجانی به «باغ رمان ایرانی» خبر داد.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: حوزه هنری استان زنجان با هدف پرورش استعدادهای برتر در موضوعات هنری و ادبی کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برگزار می‌کند.

وی افزود: با برگزاری این کارگاه‌ها به دنبال این هستیم که با تولید آثار ارزشی و دینی گامی موثر در راستای زیست بوم فرهنگی و هنری حوزه هنری برداریم.

نعمتی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های آموزشی و کارگاه‌های هنری با نگاه تربیتی نسبت به حفظ و جذب هنرجویان و هنرمندان متعهد به‌صورت باشگاهی و با رویکرد تولید محوری برگزار می‌شود، افزود: از جمله کارگاه‎های حوزه هنری کارگاه تخصصی طراحی پوستر، کارگاه مستندسازی، کارگاه کاریکاتور، کارگاه‌های شعر و داستان (در سطوح مقدماتی و پیشرفته) و کارگاه تاریخ شفاهی و نویسندگی ادبیات پایداری، کارگاه رمان‌نویسی، کارگاه تخصصی شعر آئینی است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به موفقیت هنرجویان حوزه هنری در عرصه‌‎های مختلف تصریح کرد: اخیرا 4 داستان نویس زنجانی به «باغ رمان ایرانی» راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح «باغ رمان ایرانی» در ادامه حمایت حوزه هنری از ادبیات ایرانی و تقویت محتوای متون نگارشی در راستای تولید محتوایی متناسب با فرهنگ و هویت ایرانی در داستان آغاز شده بود، اضافه کرد: از استان زنجان 14  طرح به دبیرخانه این طرح ارسال شده بود که 4 طرح برگزیده شدند.

نعمتی با اشاره به اینکه معصومه دین‌محمدی، لیلا دوستی‌فرد، حدیث محمودی و ثمین سجادی جزء داستان‌نویسان زنجانی بودند که طرحشان طی پروسه بازبینی و داوری آثار به مرحله تولید رمان راه یافت، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، نویسندگان منتخب زیر نظر استادان داستان‌نویسی طی هشت ماه به نگارش رمان می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: علاوه بر این در طی برگزاری دوره رمان‌نویسی، اردوهای آموزشی نیز برای برگزیدگان برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها