یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
اطلاعات نیازمندی‌ چاپخانه‌های کشور به منابع انسانی جمع‌آوری می‌شود

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ از انتشار فراخوان جمع‌آوری اطلاعات نیازمندی‌های چاپخانه‌های کشور به منابع انسانی ساده، ماهر و متخصص برای تامین نیرو خبر داد.

بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های پیش‌ روی این اتحادیه، توضیح داد: به تازگی فراخوانی به چاپخانه‌های سراسر کشور ارسال کردیم تا نیازهای خود به منابع انسانی ساده، ماهر و متخصص را اعلام کنند.
 
وی افزود: در این دسته‌بندی‌ها «ساده» یعنی «کارگر وسط»، «ماهر» یعنی «کارگر کمک ماشین‌چی» و «خطوط تولید و متخصص» یعنی «کارگران ماشین‌چی» و کارمندهای اداری متخصص در حوزه طراحی و گرافیک.
 
عابدین با بیان اینکه این‌ روزها تامین نیروی انسانی یک چالش جدی برای چاپخانه‌داران است، گفت: به دلیل کمبود منابع انسانی، فرآیند ظرفیت تولید در بسیاری از چاپخانه‌ها کاهش پیدا کرده است و باید به فکر راهکاری برای رفع این مشکل با استفاده از کارگران داخلی یا تبعه‌های قانونی باشیم.
 
وی تاکید کرد: در تهران یک‌میلیون و 500 هزار تبعه افغانستان به شکل قانونی حضور دارند که برخی از آن‌ها در جستجوی کار به وزارت کار می روند؛ اما برخی نیز نیروهای داخلی هستند اما نمی‌دانند که کدام چاپخانه به نیرو نیاز دارد.
 
عابدین با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های انجام شده با مراکز مربوطه، اتحادیه اکنون مسئولیت جمع‌آوری آمار و اطلاعات را بر‌عهده گرفته است، ادامه داد: چاپخانه‌ها می‌توانند نیازهای خود را به اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در بخش‌های مختلف ارسال کنند تا پس از جمع‌آوری داده‌ها و ارسال اطلاعات به سازمان‌های ذی‌ربط برای رفع نیاز شبکه تولید راهکاری اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها