دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
آغاز به کار سلسله نشست‌های «حکایت حکمت» در زنجان

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، سلسله نشست‌های «حکایت حکمت» در کتابخانه عمومی سهروردی زنجان آغاز می‌شود.

حسین رحمانی‌زاده، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: کتابخانه‌های عمومی، سال‌های گذشته همواره محملی برای برپایی نشست‌ها و محافل ادبی بوده است؛ از‌جمله محفل ادبی استاد رضا روزبه تشکیل و فعالیت‌های بسیاری را ترتیب داده است.

وی برگزاری نشست‌های ادبی به منظور ترویج و نشر ادبیات فاخر ایرانی را ازجمله مهمترین اهداف کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: بررسی شرایط حاکم بر نسل جدید گویای آن است که نوجوانان و جوانان انس و ارتباط خوبی با متون ادبی کهن ندارند، از همین رو لازم است که نهادهای فرهنگی در این خصوص برنامه‌ریزی و اقدام موثر داشته باشند.

رحمانی‌زاده افزود: در همین راستا و به منظور آشنایی نسل جدید با ادبیات کلاسیک و متون کهن شاعران بزرگ ایران‌زمین نشست‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده است که از آن جمله می‌توان به سلسله نشست‌های «حکایت نی» با محوریت مثنوی معنوی و «حکایت حکمت» با محوریت بوستان سعدی اشاره کرد.

وی افزود: مدرس و استاد این دو نشست، دکتر قربان ولیئی، عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان است که در طول هفته‌های گذشته با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو بوده است.

به گزارش ایبنا؛ نشست «حکایت حکمت» روزهای سه‌شنبه و نشست «حکایت نی» روزهای پنجشنبه از ساعت 16 در کتابخانه سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها