یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
هنرستان چاپ شهر قم احیا می‌شود

هنرستان قدیمی چاپ قم که طی سال‌های اخیر تعطیل شده بود با حمایت‌های آموزشی هنرستان امام صادق (ع) احیا خواهد شد.

علیرضا عظیمیان، سرپرست بخش چاپ هنرستان امام صادق (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حاشیه برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران، با اشاره به دیدار با مدیران هنرستان چاپ قم گفت: شهر قم یک هنرستان قدیمی چاپ دارد که طی سال‌های اخیر به دلیل نبود حمایت فعالان صنعت چاپ این استان تعطیل شده بود و هنرآموزی نداشت.
 
وی افزود: در جریان برگزاری نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران، جمعی از مدیران این هنرستان به نمایشگاه آمدند و طی دیداری که با هم داشتیم از روند فعالیت رشته چاپ در هنرستان امام صادق‌(ع) مطلع شدند و خواستار همکاری دوجانبه برای احیا این هنرستان هستند.
 
عظیمیان با بیان اینکه استان قم بعد از تهران یکی از قطب‌های مهم صنعت چاپ کشور به شمار می‌آید، عنوان کرد: به گفته مسئولان هنرستان چاپ قم، این هنرستان بیش از پنج سال است که هنرجویی نداشته، درحالی که بخش زیادی از چاپخانه‌های این شهر نیازمند نیروی انسانی ماهر و جوان هستند.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه مسئولان هنرستان که از استقبال نسل جوان برای تحصیل در این رشته مطلع شدند، تصمیم گرفتند در تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای قم، زمینه فعالیت‌های مرتبط با احیای این هنرستان را انجام دهند.
 
عظیمیان با اشاره به قول مساعد سازمان فنی حرفه‌ای قم برای این موضوع، توضیح داد: با توجه به اینکه رشته چاپ، رشته‌ای کارگاهی و تخصصی است به یکسری تجهیزات و ماشین‌‌آلات نیاز دارد و مسئولان این سازمان قول مساعد داده‌اند که تا 2 میلیارد تومان وام برای تجهیز این هنرستان و مرکز آموزشی اختصاص پیدا کند.
 
به گفته وی، با فعال شدن این مرکز آموزشی و تربیت نیروی انسانی ماهر در استان قم، بخش زیادی از چاپخانه‌های محلی می‌توانند با استفاده از نیروی کار بومی به توسعه و رونق کسب و کار خود کمک کنند، از سوی دیگر آموزش در صنعت چاپ نیز آکادمیک و حرفه‌ای پیش برود.
 
عظیمیان همچنین از آمادگی هنرستان امام صادق‌(ع) برای کمک به این موضوع خبر داد و گفت: در این زمینه قرار شد در آینده نزدیک، طی یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک با بخش چاپ، تربیت هنرآموز، تامین منابع آموزشی مرتبط و تامین نیروی انسانی و دبیر برای آموزش، اقدامات مشترکی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها