دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) باید به جامعه معرفی شود

سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، در عصر شعر ریحانه النبی در خرم‌آباد بر معرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا و بررسی شاخص‌ و الگوهای مختلف عبادی، تربیتی و اخلاقی ایشان در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان و با همکاری محفل ادبی افلاک و موسسه خیریه باب‌‌الحوائج عصر شعر ریحانه النبی با حضور سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه‌های عمومی استان، سرهنگ محمد نجفوند رئیس اداره آموزش فرماندهی انتظامی استان، شادی ایازی، مشاور و مسئول امور زنان و خانواده فرمانداری خرم‌‌آباد، جمعی از شاعران استان و علاقه‌مندان به شعر و ادب، دوشنبه‌(۱۹ دی‌ماه) در محل کتابخانه حضرت مهدی (عج) خرم‌آباد برگزار شد.

راستخانه در این مراسم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این محفل با بیان اینکه  باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا‌(س) را بررسی  و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی  کرد افزود: ا الگو بودن حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد مختلف عبادی، تربیتی، اخلاقی، همسرداری و... ناشی از دانش و کمالات علمی ویژه ایشان است.

وی ادامه داد: در فرازی از زیارت‌نامه حضرت فاطمه‌(س) به ایشان این‌گونه سلام داده شده است: «السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِيمَةُ» (سلام بر تو ای هم‌سخن با ملائکه و ای بسیار دانا).

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به ابعاد شخصیت حضرت زهرا‌(س) یکی از ابعاد انسانی شخصیت حضرت فاطمه(س) را حیا و عفت در رفتار، گفتار و پوشش عنوان و بیان کرد: این ابعاد، ایشان را در عرصه تعاملات سیاسی و اجتماعی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های برترین بانوی دوران و همه اعصار به جهانیان معرفی کرده‌اند. اگر همین شاخصه به درستی در جامعه نمود پیدا کند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و لطمه‌هایی که به هویت زن و به تبع آن به خانواده وارد می‌شود، قابل پیشگیری است.

راستخانه با اشاره به اهمیت جایگاه مادر و احترام به وی در خانواده، افزود: مادر به‌خاطر نقش فرزندپروری و تأثیری که می‌تواند بر شخصیت مرد خانواده داشته باشد، جایگاه محوری در خانواده دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جنایات داعش و فداکاری‌های حاج قاسم و مدافعان امنیت نیز گفت: سردار سلیمانی فردی متواضع، دلسوز، مردم‌دار و قاطع در حفظ امنیت کشور بود.

راستخانه با بیان اینکه سردار سلیمانی، اقدامات بزرگی برای کشور و امنیت کشور و جهان اسلام انجام داد افزود: سردار قاسم سلیمانی کاری کرده‌اند که هر روز بیشتر از گذشته آثارش نمود پیدا می‌کند. در واقع اقدامات ایشان آثار بالقوه و بالفعل دارد. اثر بالفعل را که تا امروز دیدیم و اما درباره اثر بالقوه اقدامات‌شان سال‌های دیگر آیندگان بیشتر خواهند گفت و بعد‌‌‌ها بهتر می‌فهمیم که چه کاری برای عموم مردم به‌ویژه مردمان مظلوم انجام داده‌اند و آیندگان ایشان را بهتر خواهند شناخت. هرچه زمان بگذرد شخصیت بزرگ حاج قاسم بیشتر هویدا می‌شود. ایشان یک الگوی دست‌یافتنی است و باید ادامه‌دهنده راه و مکتب سلیمانی باشیم.
 

به گزارش ایبنا، در این مراسم محمدعلی ساکی، خاطره خاتون جلدانی، محمدتقی عزیزیان، محمدجواد قیاسی، آرزو منصورپور، مهران فلاح، فاطمه احمدی و حدیث بداق به شعرخوانی در وصف حضرت فاطمه زهرا‌(س) پرداختند و در پایان از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از آنها تقدیر به عمل آمد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها