یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
سیدرضا مؤید با سلاح قلم به میدان آمد و آثار ماندگاری خلق کرد

یاسراحمد‌وند، در پیام تسلیت به‌مناسبت درگذشت سیدرضا مؤید، شاعر پیشکسوت آیینی نوشت: «هیچ‌گاه از روزگار خویش غافل نبود و در برهه‌های گوناگونی چون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با سلاح قلم به میدان آمد و آثار ماندگاری خلق کرد.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در متن پیام تسلیت یاسر احمدوند آمده است: «گر قسمتم شود که تماشا کنم تو را
 
ای نور دیده، جان و دل اهدا کنم تو را
این دیده نیست لایق دیدار روی تو
چشمی دگر بده که تماشا کنم تو را
 
پیرغلام درگاه شهیدان کربلا و خادم آستان حضرت شمس‌الشموس، دیده از جهان خاکی فروبست تا چشم تماشا به ملکوت بگشاید و زنده‌تر از همیشه، بر سفره‌ی رزق رب بنشیند. استاد سیدرضا مؤید، پس از نزدیک به هفت دهه بودن و سرودن، جام وصل سرکشید؛ شاعری که علاوه بر مدیحه‌سرایی بر درگاه آل‌الله، هیچ‌گاه از روزگار خویش غافل نبود و در برهه‌های گوناگونی چون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با سلاح قلم به میدان آمد و آثار ماندگاری خلق کرد.
 
اینجانب کوچ آسمانی این شاعر صاحبدل و بلندآوازه را به خانواده گرامی‌شان، مردم خراسان و جامعه‌ی ادبیات آیینی کشور تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم، آسودگی و آمرزش و برای بازماندگان، شکیبایی و آرامش آرزومندم.»
 
سیدرضا مؤید خراسانی، شاعر پیشکسوت آئینی اهل مشهد بود که در روز ۱۵ مهرماه، از دنیا رفت. او در سال ۱۳۲۱ در مشهد متولد شد و تحصیلات مقدماتی را در مکتب‌خانه‌ پشت سر گذاشت و پس از آن به شغل آزاد روی آورد.
 
مؤید سرودن را از ۱۲ سالگی آغاز کرد؛ علاقه‌اش به شعر پای او را به کتابخانه آستان قدس رضوی گشود و باعث شد ساعت‌ها در جوار حرم مطهر رضوی به مطالعه دیوان اشعار گذشتگان بپردازد. او طی سال‌های متمادی اشعار قابل توجه آئینی سروده که همواره مورد استفاده ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) قرار گرفته است. «گل‌های اشک»، «جلوه‌های رسالت»، «نغمه‌های ولایت»، «سفینه‌های نور» و «چکامه عشق» بخشی از آثار او است که منتشر شده.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها