چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
10 شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه کتاب سال کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری سومین جایزه کتاب سال کردستان در شهریورماه سال جاری گفت: بنا به درخواست جمعی از نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب استان مهلت ارسال آثار به سومین جایزه کتاب سال کردستان تا 10 شهریور ماه تمدید شد.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در کردستان اظهار کرد: سومین دوره جایزه کتاب سال کردستان در بخش‌های تالیف، ترجمه و احیاء با بررسی کتاب‌های منتشر شده در سال‌های 98 تا 1400 همزمان با شهریور‌ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیرخانه هفتمین پایتخت کتاب ایران‌(سنندج) و موسسه «سروه ی شه مال» کردستان، سومین دوره جایزه کتاب سال استان کردستان را با هدف شناسایی و معرفی نویسندگان، مترجمان و ناشران فعال استان کردستان در سه گروه تالیف، ترجمه و احیای متون برگزار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه ادبی گفت: به درخواست جمعی از نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب استان، مهلت ارسال آثار به سومین جایزه کتاب سال کردستان تا تاریخ 10 شهریورماه سال جاری تمدید و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

وی افزود: سومین جایزه کتاب سال کردستان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی استان به حساب می آید و به منظور شرکت حداکثری نویسندگان، مولفان و پدیدآورندگان کتاب و آثار مکتوب طراحی شده است.

دریایی، شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران و ارتقاء فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی از اهداف این جایزه ادبی برشمرد و افزود: فراخوان سومین جایزه کتاب سال کردستان سال گذشته اعلام شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آن فراهم نشد و این جایزه ادبی در سال جاری با اضافه شدن کتاب‌های منتشرشده در سال 1400، در روزهای آتی برترین‌های خود را خواهد شناخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه ویراست جدید آثار علمی اگر به تشخیص گروه داوری 40 درصد نسبت به ویراست قبلی تغییر کرده باشد، نیز در این دوره قابل بررسی است، افزود: آثار منتشرشده مولفان و پدیدآورندگان ایرانی و خارجی در حوزه کردستان‌شناسی و آثار مولفان و پدیدآورندگان کردستانی در تمام حوزه‌ها در این دوره از جایزه کتاب سال کردستان پذیرفته شده است.

دریایی اضافه کرد: کتاب‌های آموزشی و کمک‌درسی از داوری انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج شده است و هر جلد از کتاب‌های دوره‌ای در صورت استقلال محتوایی حکم یک کتاب مستقل را دارد و در غیر این‌صورت بررسی کتاب منوط به ارائه نیمی از مجلات است.

وی با بیان اینکه آثار خوبی به دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال کردستان ارسال شده است، یادآوری کرد: بعد از اتمام کار جمع آوری آثار، کتاب های دریافتی برای بررسی و انتخاب برگزیدگان تحویل کمیته داوران داده خواهد شد و زمان برگزاری مراسم اختتامیه نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها