شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
خوزستان از ذخایر قوی شعر سپید در کشور است

سجاد خسروی شاعر گتوندی از شاعران شرکت کننده در محفل شعرخوانی جشنواره بین المللی شعر فجر در ایذه گفت: شعر خوزستان در همه دوره‌ها سرآمد بوده و از ذخایر قوی شعر سپید در کشور است.


سجاد خسروی شاعر گتوندی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، افزود: در محفل شعرخوانی شعر فجر اشعاری در قالب سپید و با موضوع دفاع مقدس و انقلاب با عنوان«قرار بود برگردد» را قرائت می‌کنم.

خسروی  بیان اینکه شاعران جوان از درک ساختار شعری آگاهی لازم را ندارند، تصریح کرد: جوانان هردلنوشته‌ بی ساختار و تصویر خالی از صنایع ادبی را به عنوان شعر تلقی می‌کنند و با توجه به ناآگاهی نیاز به آموزش و بهره بردن از مدرسان ادبی دارند.

مسئول انجمن شعر گتوند بیان کرد: جهت تشویق و کشف استعداد نوجوانان به شعر، انجمن شعر اقدام به طرح حفظ اشعار قیصر امین پور در رده‌های سنی کودک و نوجوان کرد و در همین راستا علاقه‌مندان در قالب یک کلیپ اشعار قیصر را از حفظ خوانش می‌کنند و در نهایت از بین شرکت کنندگان 15 نفر انتخاب شده و سه نفر که به مرحله پایانی راه می‌یابند، در دوره‌های آموزشی شرکت داده‌می‌شوند.

 وی که در سه دوره از جشنواره شعر فجر شرکت کرده است ، اضافه کرد: در دوره دهم با حضور در کارگاه آموزشی که توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار شد، شرکت کردم و در سیزدهمین دوره جشنواره شعر فجردر مراسم اختتامیه شعرخوانی کرده و در این دو دوره، سرپرست گروه‌های شعرخوانی خوزستان بودم. 

وی ضمن گلایه از حمایت نشدن شاعران استانی اظهار کرد: باتوجه به اینکه شعر خوزستان در سطح کشوری همیشه حرف برای گفتن دارد و این استان سرآمد شعر در کشور است، اما متاسفانه شاعران کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و از داشتن کانون صنفی که آنها را حمایت کند، محروم هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها