دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
کنگره ملی «آموزگار اخلاق» نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری کنگره ملی «آموزگار اخلاق» نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان همزمان با اردیبهشت 1401 در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان شامگاه یکشنبه 12 دی‌ماه در نشست شورای سیاستگذاری کنگره ملی «آموزگار اخلاق» نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: این اداره کل به همراه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای هرچه بهتر برگزاری این کنگره همکاری خواهد داشت.

وی به برگزاری موفقیت‌آمیز کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله سید محمود حسینی شاهرودی از مراجع تقلید شیعه توسط این اداره کل اشاره کرد و یادآور شد: در برگزاری کنگره ملی آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده قبلی ولی فقیه در استان سمنان از تجربیات کنگره قبلی استفاده خواهد شد.
 

فلاح ادامه داد: در نشست شورای ساست گذاری کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی ابعاد برگزاری این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام عباس نصیری فرد دبیر این کنگره در این نشست به تبیین اهداف، موضوعات و برنامه‌های کنگره نکوداشت آیت الله شاهچراغی با عنوان «آموزگار اخلاق» پرداخت و گفت: این کنگره در سه مرحله ابتدا در زادگاه آیت الله شاهچراغی روستای حسن آباد، سپس در قم و در نهایت کنگره اصلی اردیبهشت 1401 در سمنان برگزار خواهد شد.

نصیری فرد هدف از برگزاری این کنگره را الگوسازی در جامعه به ویژه برای جوانان، تجلیل از مقام و منزلت شخصیت علما، تقدیر از آیت الله شاهچراغی به خاطر 50 سال مجاهدت علمی و فرهنگی و 42 سال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و ادامه داد: این همایش در سه بعد علمی، تبلیغی و ترویجی برگزار خواهد شد.
 

وی گفت: همایش ترویجی نکوداشت آیت الله شاهچراغی در دامغان، همایش تبلیغی در قم و کنگره اصلی در سمنان خواهد بود و قرار است در این کنگره مقالات و کتاب‌هایی در زمینه‌ها و موضوعات مختلف تولید و ارائه شود.

دبیر کنگره نکوداشت آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: علاوه بر تولیدات مکتوب، کتاب‌های صوتی، فیلم‌های مستند و ... نیز در قالب این همایش تولید و ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی را یک ضرورت خواند و افزود: تجلیل از علما و بزرگان و به ویژه آیت الله شاهچراغی وظیفه ما است.
 

مرتضی مطیعی با اشاره به شخصیت دینی، اخلاقی و اجتماعی آیت الله شاهچراغی گفت: اگرچه وی تمایلی به دیده شدن ندارند اما وظیفه همه ما است که ابعاد و خصوصیات شان را برای جامعه تبیین نماییم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه این همایش با توجه به شخصیت آیت الله شاهچراغی باید در سطح ملی برگزار شود، اظهار کرد: دینداری، تلاش‌ها و مردم داری آیت الله شاهچراغی به گونه ای است که می‌تواند برای کارگزاران و دست اندرکاران نظام الگو باشد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تاکید بر شخصیت آیت‌الله شاهچراغی بر همراهی و مشارکت فعال در برگزاری این کنگره تاکید کرد و ادامه داد: به گونه‌ای در برگزاری این کنگره مشارکت خواهیم کرد که به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود و بیانگر وحدت، انسجام و صمیمت مردم و مسئولان استان سمنان باشد.
 

بر اساس همین گزارش از پوستر کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی «آموزگار اخلاق» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان رونمایی شد و احکام اعضای شورای سیاستگذاری برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی که به امضای مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان به عنوان رئیس این شورا رسیده است به آنان اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها