چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
برگزیدگان چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان جنوبی معرفی شدند

در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت هفته کتاب خراسان جنوبی، برگزیدگان چهارمین جشنواره استانی انتخاب کتاب سال معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، در این مراسم که صبح چهارشنبه 26 آبان ماه جاری برگزار شد، 13 اثر برگزیده به انتخاب هیئت داوران معرفی و از صاحبان اثر تقدیر به عمل آمد.

بر اساس نظر هیئت داوران جشنواره، در حوزه دین و سیرۀ معصومین (علیهم‌السلام)، «ترجمه‌ای کهن از قصص الانبیای کسایی» به تصحیح کلثوم قربانی‌جویباری، حامد نوروزی و زینب صالحی و در حوزه تاریخ و جغرافیا، «المعجم فی آثار ملوک العجم»، تألیف شرف‌الدین فضل‌الله حسینی‌قزوینی و با تصحیح و توضیح محمداسماعیل حنفی‌بجد برگزیده شدند.

در حوزه علوم کاربردی، رسته مهندسی برق، کتاب «مبدل‌های الکترونیک قدرت پیشرفته»، ترجمۀ محمدعلی شمسی‌نژاد، محمد فراهانی و حامد زارعی از انتشارات دانشگاه بیرجند و در رسته مهندسی کشاورزی و دامپروری، کتاب «عناب از کاشت تا فرآوری»، به تألیف کمال غوث، محسن پویان، مهدی ابراهیمی، ساره حسینی و طیبه شاهی به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

4 اثر  برگزیده هر کدام تندیس جشنواره، لوح تقدیر(برای تمامی نویسندگان) و مبلغ 30 میلیون ریال را دریافت کردند.
 

شایستگان تقدیر جشنواره نیز در حوزه دین، کتاب «پژوهشی در قرائات منسوب به اهل بیت (علیهم‌السلام) »، تألیف میثم کهن‌ترابی و در حوزه علوم اجتماعی، کتاب «راهبردها، روش‌ها و اصول تدریس»، تألیف هادی پورشافعی بودند.

در حوزه علوم خالص، رسته هیئت و نجوم، «مبانی چشم‌انداز کیهانی»، تألیف جی. بنت، ام. دوناهو، ان. اشنایدر و ام. وُیت و ترجمۀ کاظم نفیسی، مریم سعیدی و اشرف ایوبی‌نیا و در حوزه هنر، «هنر قلمدان‌های دورۀ صفوی»، تألیف مهتاب مبینی و محرمعلی بهرامی، منتشر شده توسط نشر فراونگ طبس، به عنوان شایستگان تقدیر انتخاب شدند.

در حوزه معماری و شهرسازی، دو اثر «سازۀ آبی قنات»، تألیف حسین خزیمه‌نژاد، محمد ناظری تهرودی و سیدمصطفی طباطبایی و «فرهنگ و معماری روستا: مطالعۀ موردی روستای نقنج»، تألیف مهدی حسینی به‌صورت مشترک انتخاب شدند.

آثار شایسته تقدیر حوزه ادبیات نیز در رسته شعر معاصر کتاب «داستان بعضی‌ها»، سرودۀ حبیب حاجی‌پور و در رسته نقد ادبی/ استان‌شناسی، کتاب «افسانه‌های خراسان جنوبی»، تألیف حسن زنگویی بودند.

کتاب «درآمدی بر نشانه‌معناشناسی در باستان‌شناسی»، تألیف مریم ظهوریان نیز به عنوان شایسته تقدیر حوزه تاریخ و جغرفیا جشنواره معرفی شد.

به آثار شایسته تقدیر جشنواره، لوح تقدیر همراه با 15 میلیون ریال هدیه نقدی تقدیم شد.


داوری کتب منتخب بر اساس آیین‌نامة کتاب سال استانی و معیارهایی همچون بدیع‌بودن موضوع کتاب، رعایت استانداردها در ساختار، فصل‌بندی، نگارش، دستور زبان و گزینش واژگان، رعایت استانداردها در ذکر منابع و مآخذ، بالابودن عیار علمی محتوای کتاب، بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی، پاکیزگی و آراستگی کتاب از حیث حروف‌چینی، صفحه‌آرایی و چاپ و رعایت استانداردهای تصحیح و ترجمه درخصوص آثار ترجمه‌شده و تصحیح‌شده انجام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها