شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
آیین نکوداشت و نامگذاری کتابخانه زنده‌یاد مهری سویزی

آیین نکوداشت و نامگذاری کتابخانه زنده‌یاد مهری سویزی، استاد برجسته تعلیم و تربیت و عضو شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با هفته کتاب، سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده از برگزاری آیین نکوداشت و نامگذاری کتابخانه زنده‌یاد مهری سویزی، استاد برجسته تعلیم و تربیت و عضو شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با هفته کتاب خبر داد.
 
رییس فرهنگ‌سرای خانواده گفت: این نامگذاری برای قدردانی و ارج نهادن از کوشش‌ها و زحمات ارزنده آن بانوی فرزانه و به منظور بهره‌مندی شهروندان از آثار و آرای زنده‌یاد مهری سویزی انجام می‌شود. روز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌‌ماه ساعت ۱۵ با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و آموزشی در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.
 
وی عنوان کرد: در ادامه این برنامه از کتاب «واکاوی مسائل خانواده»، آخرین اثر مهری سویزی رونمایی می‌شود. در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «وضعیت خانواده در هر کشوری با شاخص‌هایی چون میزان ازدواج، طلاق، فرزندآوری، تداوم و رضایتمندی اعضای خانواده سنجه و ترسیم می‌شود که در حال حاضر با توجه به این شاخص‌ها خانواده سرنوشت دردناکی را در جهان دارد.»

رییس فرهنگ‌سرای خانواده افزود: این کتاب حاصل نگرش و نگارش محققانه جمعی از نویسندگان است که آن را از جذابیت علمی برخوردار کرده و ما امیدواریم با این حرکت بتوانیم گامی در جهت کاهش مشکلات جامعه و اتخاذ تصمیم‌گیری‌های صحیح برداریم.
 
وی عنوان کرد: زنده‌یاد سویزی در جهت تبیین شخصیت متین زن و نیز تحکیم نهاد خانواده در فرهنگ اسلامی و ایرانی، اهتمامی بلیغ داشت و «خانواده کارآمد و متعالی»، «تعلیم و تربیت قرآنی» و «احیای نقش های والدینی در چهل گفتار فاطمی» از کتاب‌های اوست.

گفتنی است؛ مهری سویزی، دانش‌آموخته دکتری عرفان اسلامی و استاد تعلیم و تربیت بود. نگارش ۱۵ جلد کتاب و بیش از ۴۰۰ مقاله در حوزه‌های مطالعات زنان و مدیریت خانواده و برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی، حضور فعال و موثر در برنامه‌های رسانه ملی به‌عنوان بانویی خطیب توانا و فرزانه از جمله فعالیت‌های موثر این فرهیخته‌ای انقلابی و پژوهشگری اخلاقمند بود. کتابخانه زنده‌یاد مهری سویزی در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق واقع است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها